OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i händelsernas centrum? Nu söker Upphandling Södertörn en ny Uppdragsansvarig för samordnad varudistribution
Samordnad varudistribution i Södertörn bygger på ett unikt logistiksamarbete mellan åtta kommuner i Stockholm. Organisationen företräder Södertörnskommunerna och verkar för en hållbar miljö, god service mot beställande enheter samt att skapa skalfördelar både ur ett ekonomiskt och ur ett effektivitetsperspektiv.I din roll som Uppdragsansvarig arbetar du med att driva och utveckla konceptet samordnad varudistribution och din insats spelar en central roll för samarbetets framgång.Är du redo att ta nästa steg i karriären? Sök tjänsten idag!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Vi kan erbjuda dig en utvecklande tjänst med många kontaktytor som gör skillnad för Södertörns invånare varje dag. Du leder ett kompetent team som säkerställer och upprätthåller leveransflödet samt följer upp och utvecklar verksamhetens processer och rutiner.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Uppdragsansvarig företräder du konceptet samordnad varudistribution gentemot både beslutsfattare, politiker och varuleverantörer. Du verkar stödjande och driver frågor vid oenighet mellan kommun, leverantör och distributör. Du agerar också stöd gentemot kommunerna i att planera och kravställa samordnad varudistribution i deras upphandlingar.
Totalt består organisationen av tre roller, en Uppdragsansvarig, en logistiker och en controller som i nära samarbete skapar och upprätthåller en professionell förvaltningsorganisation. I din tjänst som Uppdragsansvarig håller du ihop gruppen och har en teamledande roll.
ROLLEN INNEBÄR I KORTHET
att du:
• Bidrar till att utveckla konceptet samordnad varudistribution.
• Driver och kravställer gentemot varuleverantörer och distributörer i frågor som rör samordnad varudistribution.
• Följer upp och ger kontinuerlig återkoppling gentemot samtliga Södertörns kommuner.
• Säkerställer efterlevnaden av såväl ekonomiska som miljömässiga mål.
• Representerar Södertörnskommunerna vid utvecklingsprojekt, konferenser och liknande.
VEM ÄR DU?
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta mot flera parter och önskvärt är att du har gjort detta tillsammans med ett team. Du leder och styr teamet i egenskap av teamledare i vardagen genom att skapa ett bra arbetsklimat som stimulerar nytänkande.
Vi ser att du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med avtal och att du trivs och är duktig i rollen som förhandlare. Att du är van att ta egna initiativ för att ständigt driva arbetet framåt ser vi som en självklarhet. En viktig egenskap är förmågan att prioritera bland arbetsuppgifterna och att följa upp de prioriterade besluten.
För att trivas i rollen behöver du vara prestigelös och organiserad med förmågan att inta olika roller i olika situationer.
Kunskaper och erfarenhet av inköp, logistik och projektledning är meriterande. För denna tjänst är det viktigt med en mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
Vi utgår från att du har en högskoleutbildning inom logistik, ekonomi, juridik, teknik eller motsvarande.
Som person är du kommunikativ, entusiasmerande, målfokuserad och strukturerad. Vi förväntar oss medarbetare som vill utveckla och utvecklas inom sitt område och som blir sporrade av höga målsättningar.
Tjänstens många kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en förmåga att bygga och underhålla relationer. Som uppdragsansvarig förväntas du arbeta självständigt och målfokuserat.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07