OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen som ny uppdragschef hos oss på Rik assistans!
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Rik assistans!
En av våra uppdragschefer ska vara tjänstledig i 6 månader och därför söker vi hennes ersättare i till vårt kontor i Härnösand
Om tjänsten
Som uppdragschef är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du planerar hur assistansen ska utföras utifrån våra kunders önskemål och ansvarar för personalfrågor. Dina arbetsuppgifter är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder och personliga assistenter.
Att arbeta som uppdragschef ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning, även har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med konflikthantering och problemlösning. Du arbetar gentemot Försäkringskassan och kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle. Du har ekonomiansvar.
Tjänsten är ett vikariat sex månader med möjlighet till förlängning/fast anställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din placeringsort är Härnösand men resor förekommer i tjänsten då du kommer ha kunder i andra orter.
Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord; respekt, integritet, kvalitet och har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare, rehabiliteringsvetare eller personalvetare. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus. Körkort B är ett krav. Som person är du strukturerad, noggrann och självgående.
Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är lösningsfokuserad, engagerad, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga.
Att jobba på Rik assistans
Rik Assistans startades 2009. Vår vision är att kunna erbjuda individanpassad assistans i nära samarbete med våra kunder och att snabbt kunna tillgodose den enskilde kundens speciella behov. Vår styrka är en flexibel organisation med många års erfarenhet.
Rik assistans ingår sedan 2018 i Humana koncernen.
Hos Rik assistans erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord – Respekt, integritet och kvalitet är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Vad händer nu?
Urval och intervjuer sker löpande. Under rekryteringsprocessen kan du få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt arbetsprov.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan till anne@rikassistans.se
Märk din ansökan med ref.nr 50
Arbetstid 100 procent / Varaktighet 6 månader / Dagtid måndag-fredag
Sök jobbet senast 2022-01-14