Uppdragschef inom personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Max Assistans är det lilla privatägda företaget som sätter stort värde i den personliga kontakten.
Vi vänder oss till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning och vi värnar och arbetar för varje individs självbestämmande, utveckling och livskvalitet.
Vi kännetecknas för det personliga engagemanget i alla frågor som rör funktionsnedsättning. Vårt stöd är individuellt anpassat och innefattar även stöd för anhöriga och deras tankar och känslor.

Vi har korta beslutsvägar, snabb service, flexibilitet och tillgänglighet.
Vår värdegrund är:
Kvalitet- att kunna möta och vara lyhörd för brukarens/kundens behov på bästa sätt.
Gemenskap- att alla inom Max Assistans AB känner sig delaktiga i verksamheten och blir sedda.
Trygghet- att det finns tydliga och anpassade rutiner för att både ge och ta emot assistans.

För att ytterligare öka kvalitén i företaget söker vi nu en uppdragschef.
Som uppdragschef ska du ha socionomexamen eller annan högskoleutbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig och du ska kunna gällande lagar, riktlinjer och vägledningar som kan kopplas till LSS .
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som god kommunikations- och samarbetsförmåga, kvalitetsmedvetenhet och flexibilitet.
Du arbetar för att ge högsta möjliga kvalitet till kunden genom bla. verka för nöjda medarbetare, där kunskap och utveckling ger trygghet och professionalism i yrkesrollen.

Du ska också ha en uppmuntrande och inkännande förmåga. Vara initiativrik och drivande. Lyssna och ha viljan att göra det bästa av situationen. Du ska kunna se möjligheterna i alla situationer. Du ska vara lösningsfokuserad och positiv i ditt sociala bemötande.
Du måste vara trygg och stabil även i de svåra besluten och du ska vara öppen för egen personlig utveckling.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande men i huvudsak innefatta:
Kontakt med kunder, personal och anhöriga
Personalansvar
Hålla i APT/Handledning/utbildning
Rekrytering
Löpande schemaläggning och grundscheman
Vara behjälplig vid ansökningar och överklagningar
Löpande dokumentation

Du ska vara social, drivande, strukturerad och självständig samt ha förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Vara intresserad av området och uppdatera dina kunskaper löpande samt vid tillfälle då detta krävs, kunna hoppa in som personlig assistent.
Du har ansvar för ekonomi, personal, arbetsmiljö, kvalitet och utveckling.
Du ska ha erfarenhet av ledande befattning/arbetsledning.

Du kommer att vara direkt underställd verksamhetschef och VD.

Kontoret finns i Ängelsbäck, ca 2 mil norr om Ängelholm. Lokalerna delas med administrativpersonal, verksamhetschef och VD.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Sator
0431-362340
Personalansvarig arbetsledare Susanne Sator
0431-362340
Christel Malmström
0706-886281
Christel Malmström
0706-886281
uppdragschef Mette Wester
0431-362340
Mette Wester
0431-362340
Lena Rudberg
0431-362340
Lena Rudberg
0431-362340
Mette Wester
0431-362340
Carina Fritzon
0431-36 23 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAX assistans AB BÅSTAD
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 27 juni 2014

Besöksadress

Ranarpsvägen 54
Ängelsbäck

Postadress

Ranarpsvägen 54
BÅSTAD, 26992

Liknande jobb


Biträdande enhetschef för AISAB prehospitala dirigeringscentral

Biträdande enhetschef för AISAB prehospitala dirigeringscentral

28 november 2024

Enhetschef för AISAB prehospitala dirigeringscentral

Enhetschef för AISAB prehospitala dirigeringscentral

28 november 2024

28 november 2024