Arbetsbeskrivning
Drivs du av att arbeta med människor? Vill du vara spindeln i nätet i det viktiga arbetet att samordna personlig assistans? Nu söker vi en engagerad uppdragschef som vill hoppa in och göra skillnad för våra kunder och assistenter under en av våra ordinarie uppdragschefers föräldraledighet. ArbetsuppgifterSom uppdragschef på Humana innehar du en mångsidig roll med två övergripande ansvarsområden. Dels är du ansvarig för att samordna den personliga assistansen för kunden, och dels är du arbetsgivare med personalansvar för kundens personliga assistenter. Du är spindeln i nätet och har en daglig interaktion med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. Som uppdragschef spelar du en central roll för att säkerställa en högkvalitativ och samordnad personlig assistans för varje individuell kund.
Dina arbetsuppgifter är varierande men de huvudsakliga momenten innefattar:
Kundkontakt kring samordning av den personliga assistansen
Rekrytering, schemaläggning och tidrapportering
Kundmöten, personalmöten och årliga lönesamtal
Coachning och arbetsledning av personliga assistenter och arbetsledare
Social dokumentation och systematisk arbetsmiljöarbete
Myndighetskontakt med kommuner, Försäkringskassan etc
Vem är du?För att trivas och lyckas i rollen gillar du att arbeta med människor, vi tror på att det är avgörande för att skapa och upprätthålla goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Som person är du noggrann, självgående och inte rädd att ta dig an nya uppgifter. Du är ansvarstagande och gillar att leda och fatta beslut. Vi ser att du tar stöd av de rutiner och riktlinjer som finns för ditt dagliga arbete. Du arbetar effektivt och strukturerat och kan navigera även i perioder med högre tempo.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med människor och fördelaktigt att känna till branschen personlig assistans. En akademisk bakgrund är önskvärt för rollen, men inget krav. Datorvana och B-körkort är ett krav. Resor till kunder ingår i tjänsten.
Om tjänstenTjänsten är ett föräldravikariat på heltid fram till och med maj 2026. Tillträde sker enligt överenskommelse, med önskemål från vår sida om mars 2025. Din placeringsort kommer att vara på vårt kontor i Göteborg, där du kommer att arbeta i en arbetsgrupp med cirka 10 kollegor. Förutom ditt närmsta team så samarbetar du även med andra personalgrupper så som jurister, rekryterare och bemanningspersonal.Att jobba på HumanaHumana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobbVad händer nu?Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Intervjuer kommer att hållas 13-24 januari, både digitalt och på plats på kontoret i Göteborg.Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!Välkommen med din ansökan!
Kontaktuppgifter
Jonas Bengtsson, Distriktschef, jonas.bengtsson@humana.seCaroline Cederby, Biträdande distriktschef, caroline.cederby@humana.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Söderlind
+46 8-4075569