OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven uppdragschef med känsla för kvalitet som vill utvecklas och växa med oss
Till god personlig assistans finns inga genvägar. Vi på Jengla Omsorg har, utifrån våra uppdragsgivares behov, fokus på omfattande utbildning och handledning för våra assistenter. Vi söker dig som har lång erfarenhet av personlig assistans i ledande befattning och som vill vara med och fortsätta bygga upp vår verksamhet som sätter kvalitet och kompetens i första rummet. Jengla Omsorg är en expanderande verksamhet och framtiden hos oss kommer att erbjuda spännande utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du utgår från vårt huvudkontor i Malmö.
Att du arbetat i ledande befattning inom området personlig assistans är ett krav och har du kunskap om olika funktionsnedsättningar, diagnoser och handledning är det mycket meriterande. Just nu söker vi särskilt dig som har gedigen erfarenhet av NPF-diagnoser och kan handleda arbetslag för att hjälpa dem framåt i arbetet med uppdragsgivaren.
Du har god kunskap om LSS och du arbetar med, och leder, dina uppdrag självständigt. Du kommer att ansvara för uppdrag framför allt i trakterna runt Borås men en del finns runt om landet, så arbetet innebär också en del resor och övernattningar. Du planerar din tid själv med stor frihet under ansvar. Du har löpande avstämningsmöten och utbildningar tillsammans med övriga uppdragschefer runt om i landet, både digitalt och fysiskt.
Är du redo för ett utmanande men väldigt berikande arbete där du hela tiden ser helheten och resultatet av våra insatser?
Det här är våra förväntningar på en uppdragschef:
• Du är företagets förlängda arm gentemot uppdragsgivarna. Detta sker genom kontinuerlig kontakt där du samarbetar med uppdragsgivare, arbetsledare och assistenter.
• Du har personalansvar för 50–100 medarbetare.
• Du ansvarar för att dokumentation utförs korrekt och i enlighet med gällande lagstiftning.
• Du ansvarar för att det finns aktuella genomförandeplaner och riskbedömningar.
• Du rekryterar personliga assistenter.
• Du tillser att våra medarbetare deltar i tillämpbara utbildningar.
• Du håller relevant kontakt med legala företrädare, våra jurister och med myndigheter.
• Du håller medarbetarsamtal.
• Du hanterar eventuella avvikelserapporter och tar fram förbättringsförslag och handlingsplaner.
• Du journalför löpande.
• Du är behjälplig med schemaläggning.
• Du är uppdragsgivaren behjälplig med tidsrapportering och, i förekommande fall, räkningshantering.
• Du har en hög grad av tillgänglighet för brådskande frågor, även utanför kontorstid.
Varmt välkommen med din ansökan!
Jengla Omsorg är en assistansanordnare med uppdrag i hela landet med kontor i Malmö, Stenungsund, Borås, Stockholm och Säffle. Vi grundades ur ett personligt engagemang att värna och utveckla stöd till personer med funktionsnedsättningar. Verksamheten består i dagsläget av två inriktningar. Huvudverksamheten är att anordna assistans åt våra uppdragsgivare med hög kvalitet vilket skall säkerställas med självbestämmande, transparens, löpande utbildning och handledning. Vår andra verksamhetsgren är att sprida kunskap om NPF, LSS och rättigheter för funktionsnedsatta. Vi erbjuder föreläsningar, utbildningar och handledning till myndigheter, BUP, LSS-verksamheter, anhöriga och assistenter.