OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagsamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, bli rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta. Vi finns i Sundsvall och är cirka 500 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en uppdragsledare med huvudfokus på verksamhetsutveckling inom myndighetssamarbetet Starta och Driva företag.
Du ansvarar för att utveckla verksamheten och för att driva, utreda, koordinera och samordna de olika uppdrag som bedrivs inom området. Behoven inom området förändras löpande vilket innebär att arbetsuppgifterna kan variera över tid.
I rollen ingår även projektledning och koordinering av olika projekt, främst kopplat till myndighetssamarbetet Starta och Driva företag. Utvecklingen inom samarbetet sker i samråd med andra myndigheter så på uppdrag av en myndighetsgemensam ledningsgrupp kan det även vara aktuellt att du agerar som delegerad beställare.
I arbetet ingår även att delta i det operativa arbetet som följer med uppdragen vilket även innebär många kontakter internt inom Bolagsverket och externt med andra myndigheter.
I området kan det ingå frågeställningar som rör statsförvaltningen som helhet, det vill säga allt från styrning och ledning till regelverk och it. Stor del av verkets utveckling sker tillsammans med andra myndigheter och andra aktörer. Det kan förekomma internationella kontakter och tjänsten medför också en del resor såväl nationellt som internationellt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller har en erfarenhet av att driva större verksamhetsutvecklingsprojekt som vi bedömer som likvärdig.
Du ska ha lång erfarenhet av att styra, driva och följa upp större utvecklingsprojekt inom både verksamhets- och IT-utveckling.Du har även erfarenhet av att delta i samverkansprojekt eller nätver mellan olika myndigheter och aktörer.
Vi ser gärna att du har god kunskap om statsförvaltning. Det är positivt om du har jobbat med projektstyrningsverktyget Pejl eller motsvarande projektstyrningsmodell.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är rätt person för uppdraget.
Det är viktigt att du är strukturerad, har ett eget driv, tar ansvar för att din kompetens används effektivt och inte minst att du använder dig av andras kompetens. Du kan anpassa dig och ditt arbetssätt vid ändrade förutsättningar och kan själv identifiera behov.
Du behöver vara kommunikativ och kunna utveckla dina relationer, är van att föra dialog, lyssna in olika synpunkter och kan motivera och engagera andra, genom att dela med dig. Du ser fördelen med att tillsammans skapa bästa lösningarna, vilket innebär ett stort mått av prestigelöshet.
Självklart är du duktig på dokumentera och att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
ÖVRIGT
Vi har valt våra kanaler och undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonseringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef omvärldsanalysenheten Monica Grahn
060-18 44 92
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Stf avdelningschef/enhetschef Bo Lagerqvist
060-18 40 08
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662