Uppdragsledare

Uppdragsledare

Arbetsbeskrivning

Layher AB säljer och marknadsför ställningssystem, väderskydd samt scener och läktare i Sverige. Företaget ingår i den familjeägda Layherkoncernen som har säljbolag i 40 länder och 2 200 anställda världen över.
Produktutveckling och tillverkning sker i Layhers fabriker i Tyskland vilket garanterar hög kvalitet och leveranssäkerhet. Layhers mål är att ge sina kunder Mer Möjligheter att skapa framgångsrika affärer. Layhers produkter används främst inom bygg och anläggning, inom processindustrin samt vid evenemang. Läs mer om företaget på www.layher.se
Se vår film på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lIx88u8cn0s&feature=emb_logo

Uppdragsledare
Som uppdragsledare driver och koordinerar du Layhers leverans av infrastrukturuppdrag, från anbud till avslutat projekt. Du säkerställer att den interna uppdragsleveransen möter kundernas behov och förväntningar enligt avtal vad gäller teknisk lösning, tid, kvalitet och ekonomi. Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamhetsområdet samt utvecklar ramverket kring bolagets projektmodell.
Layher är ett familjärt företag som kontinuerligt utvecklas där kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och samarbete kollegor emellan är centrala delar för vår verksamhet vilket innebär att vi värdesätter människor som vill utvecklas tillsammans med oss och våra kunder.
Uppdragsledaren är en ny roll på Layher för att ytterligare driva på affärsutvecklingen inom infrastruktur och stärka Layhers leveransförmåga av omfattande uppdrag till slutkund. Du planerar och leder arbetet inom uppdragsgruppen som består av kollegor från teknik, logistik, ekonomi och sälj. Du ansvarar också för den löpande kommunikationen med den externa beställaren och övriga underentreprenörer, konsulter m.fl.
Du rapporterar till vår vd och placering för tjänsten är i första hand på huvudkontoret i Upplands Väsby. För rätt person kan andra orter vara möjliga i närheten av våra depåer i Partille och Kåge.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leda Layhers leverans i projekt gentemot beställare i form av försäljning, avtal, projektering, logistik och ekonomi inklusive kommunikationsansvar gentemot beställare, konsulter och övriga entreprenörer från anbud till slutleverans och uppföljning.
• Aktivt bevaka strategiska upphandlingar och stora projekt.
• Ansvarar för att företagets uppdrag levereras enligt avtal vad gäller tid och kvalitet.
• Driver aktivt vidareutvecklingen av företagets interna såväl som externa process för uppdragsleverans.
• Medverkar till att upprätthålla ett väl fungerande samarbete mellan avdelningarna på Layher.
• Utvecklar kommunikation och samarbete inom uppdragsgruppen.
• Säkerställer att pågående och planerade uppdrag kan levereras vad gäller materiella och personella resurser.
• Löpande fakturering och ekonomisk uppföljning av uppdragen.
KPI:er
• Budget, tid och kvalitet i projektleveranser
• Kundnöjdhet
Kravprofil
• Några års erfarenhet av att leda projektleverans inom bygg- och anläggningsbranschen.
• Relevant utbildning inom bygg och anläggning. Civil- eller högskoleingenjörsexamen är meriterande, men även specifika yrkesutbildningar kombinerat med gedigen arbetserfarenhet inom området är relevanta.
• Utbildning inom projektledning och ett starkt intresse och fallenhet för att motivera och leda en uppdragsgrupp.
• Kunskap inom entreprenadjuridik och föreskrifter för bygg- och anläggning.
• God erfarenhet av att arbeta i affärssystem, med projektplanering och ekonomisk uppföljning.
• Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
• B-körkort.
Personliga egenskaper
• Ansvarstagande för sitt eget och andras arbete.
• Självgående och anpassningsbar person som kan hantera nya situationer och osäkerhet.
• God kommunikationsförmåga.
• Förmåga att organisera och planera arbetet på ett proaktivt sätt.
• Hjälpsam och serviceinriktad mot kollegor, kunder och leverantörer.
• Förmåga att fatta beslut och ta egna initiativ för att driva sitt arbete framåt.
• Du, likt Layher, värdesätter lojalitet och långsiktighet för att skapa en gynnsam arbetsplats.
• Socialt har du ett lättsamt, nyfiket och engagerat förhållningssätt.


Välkommen med din ansökan!
Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Per Hammar, teknisk chef, 0709-13 29 06
Jannica Stawbrink, HR-Koordinator, 0709-13 29 00


Välkommen att mejla din ansökan till personal@layher.se
Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde omgående.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2021
  • Ansök senast: 22 september 2021

Postadress

Löfströms Allé 5
Sundbyberg, 17225

Liknande jobb


Förbo söker Byggprojektledare

Förbo söker Byggprojektledare

23 november 2024

22 november 2024

projektledare inom bygg

22 november 2024