Uppdragsledare, Ekonomiadministrativa system, Linköping

Uppdragsledare, Ekonomiadministrativa system, Linköping

Arbetsbeskrivning

Polisens it-avdelning har cirka 950 anställda och ansvarar för alla system som används av myndighetens nästan 34 000 medarbetare. Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året om. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång. Sektionen Myndighetsgemensamma system har helhetsansvar för applikationsutveckling, förvaltning, säkerställande av att gällande riktlinjer och föreskrifter avseende säkerhet följs, man har även 3:e linjens support för sina system. Gruppen

Ekonomiadministrativa system ansvarar för utveckling och förvaltning av system relaterade till ekonomiområdet. Gruppen ansvarar b.la. för:
• Polisens affärssystem, UBW (f.d. Agresso)
• Upphandlings och avtalsystemet
• Polisens nationella kassatjänst
• Fordonshanteringssystem
• Hyresavtalssystem
• Utrustningssystem

ARBETSUPPGIFTER
Som uppdragsledare i vår grupp kommer du ansvara för någon eller några av våra system. Du kommer ansvara för löpande utveckling, förvaltning och underhåll av systemen, tillsammans med övriga i gruppen, så att verksamhetens användare har den funktionalitet de behöver.

Du kommer ha det övergripande ansvaret för IT-systemens hela livscykel, samt ansvarar även för vidareutveckling med systemkrav samt dess operativa genomförande utifrån budget och tidsplan i enlighet med IT-avdelningens mål samt de regelverk som påverkar detta arbetsområde. Du kommer säkerställa att nödvändig dokumentation finns samt ansvarar för övergripande information, utbildning och stöd till verksamheten under arbetets gång.

I din roll kommer du arbeta tätt med andra delar av organisationen men också med systemleverantörer och andra externa parter. Du kommer delta vid upphandlingar med kravspecifikationer, upphandlingsunderlag, arbeta med utvärdering, samt i skapandet av leverantörsavtal. Det kan även förekomma mer övergripande och strategiska arbetsuppgifter i denna roll.


KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer - Skallkrav
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom IT, ekonomi, eller annan utbildning som Polismyndigheten bedömer som likvärdig, samt följande erfarenheter:
• flerårig erfarenhet av arbete med förvaltning av IT-system, som uppdragsledare eller motsvarande under de senaste 10 åren.
• flerårig erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbete inom IT i större organisationer under de senaste 10 åren.
• erfarenhet av att delta i digitalisering och automatisering av ekonomiprocesser
• arbetat med kassasystem eller andra motsvarande affärssystem

Du behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skrift.

Meriterande:
Det är meriterande om du har följande:
• arbetat med agila utvecklings processer för tredje-partssystem
• erfarenhet av automatisering/RPA (Robotic Process Automation), AI eller något annat motsvarande område
• erfarenhet av att arbeta inom statlig eller annan motsvarande större organisation
• erfarenhet av att arbeta med upphandlingar inom ramen för LoU

Personliga egenskaper - Skallkrav
Du har stort intresse för systemförvaltning och projektledning samt vill arbeta med att förbättra och utveckla verksamhetsprocesser. Som person är du nyfiken, uthållig samt drivs av att skapa bra lösningar för verksamheten men också skapa förvaltningsbara lösningar utifrån budget och mål.

Du är prestigelös, flexibel med fokus på samarbete och kommunikation gentemot olika delar av organisationen samt är van att axla olika typer av ansvar självständigt och proaktivt.

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

ÖVRIGT
Anställningen
Arbetsort: Linköping
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid, flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Gruppen Ekonomiadministrativa system är placerad i Linköping och Stockholm. Resor förekommer.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23 oktober 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du tydligt beskriver alla dina efterfrågade erfarenheter (kvalifikationer och meriterande).

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar rekryterande HR-konsult Lilian Westin på 072-242 62 27.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2020
  • Ansök senast: 23 oktober 2020

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024