Uppdragsledare för Utrustning- och ärendesystem

Uppdragsledare för Utrustning- och ärendesystem

Arbetsbeskrivning

Inom polisen står vi inför en spännande tid med digitalisering, ny teknik och många spännande utvecklingsuppdrag. Polisens IT-avdelning har cirka 1000 anställda och inom vår verksamhet är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Vi bidrar till polisorganisationens förmåga att kontinuerligt och på ett rättssäkert sätt tillgodose hela Polismyndigheten och dess drygt 35 000 medarbetares behov av produkter och tjänster inom IT.


Vi har vår arbetsplats på Kungsholmen i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta upp till två dagar i veckan hemifrån. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m.Läs mer om våra förmåner och villkor här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/


Arbetsbeskrivning


Sveriges största myndighet hanterar ett mycket stort antal processer för intern utrustning och ärendehantering, och i detta utvecklingsteam jobbar vi för att ta fram digitala lösningar som är effektiva för hela verksamheten.


Som uppdragsledare kommer du tillsammans med övriga i gruppen att utveckla, förvalta och underhålla våra nya och befintliga system. Våra applikationer är egenutvecklade men baseras på en standardplattform från extern leverantör. Vi ansvarar för dessa under hela livscykeln, från nyutveckling, förvaltning till avveckling. Vi är ett självorganiserande team, där du erbjuds stora möjligheter att påverka vår arbetsvardag samt val av arbetssätt.


Som uppdragsledare har du användarna och applikationerna i fokus, vilket du får genom att tex:
Ta emot och bearbeta verksamhetens behov av utveckling
Tillsammans med UX:are och utvecklare omvandla behoven till tydliga krav
Vara med och prioritera, planera, utveckla och genomföra ny och vidareutvecklingsaktiviteter
Se till att vi har en löpande teknisk förvaltning av våra applikationer



Kvalifikationer


Vi söker dig som har:
Relevant akademisk utbildning, företrädesvis inom IT-området, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten kan bedöma som likvärdig
Minst 3 års aktuell och relevant erfarenhet av att samordna och strukturera uppdrag i en komplex IT-miljö, företrädesvis i en roll som teknisk uppdragsledare, IT-projektledare, produktägare eller liknande
God kompetens kring agil systemutvecklingsmetodik



Du behöver behärska svenska väl, både i tal och skrift.


Då anställningen är placerad i säkerhetsklass så krävs svenskt medborgarskap.


Meriterande
Erfarenheter och/eller kunskaper kring något eller några av följande områden är meriterande:
Ärendehanteringssystem som t.ex. ServiceNow, Jira, Remedy ARS, Siebel
ITSM
Förvaltning av applikationer och miljöer / livscykelhantering



Personliga egenskaper


Du är tekniskt intresserad, nyfiken och bra på att kommunicera med kollegor och verksamhet. Som person är du ansvarstagande, flexibel, prestigelös och tycker om att hitta tekniska lösningar på verksamhetens behov. Det är självklarhet att man är engagerad, effektiv och tillgänglig i sitt förhållningssätt. Vi ser vidare att du är en lagspelare som är lyhörd och tycker om att dela med dig av dina kunskaper.


Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten.


Kontaktpersoner
Vill du veta mer om uppdraget? Välkommen att kontakta produktägare och tf.gruppchef Marika Lundin, marika.lundin@polisen.se, tfn 0730-96 49 06


Fackliga företrädare
Facklig information lämnas av:
Lawen Dehghani, SACO, tfn 010-5638579Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10 Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92 Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information


Arbetsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
#LI-Hybrid
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast: 7 mars 2023. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se och märk din ansökan med diarienummer: A069.104/2023 i mailets ärendemening.
I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.


Intervjuer kan komma att ske löpande.


Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med diarienummer: A069.104/2023 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 Stockholm.


Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 7 mars 2023

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 10226

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024