Uppdragsledare inom digital arbetsplats

Uppdragsledare inom digital arbetsplats

Arbetsbeskrivning

Gruppen It-arbetsplatsleveranser är en del av sektionen Digital arbetsplats och ansvarar för flera olika produktområden inom den digitala arbetsplatsen, exempelvis klienthårdvara, skrivare och kontorsapplikationer. Vi stöttar också med uppdragsledning och samordningsstöd kring livscykelhantering och utvecklingsuppdrag. Vi arbetar tillsammans med flera andra grupper inom It-avdelningen för att säkerställa att behov, anskaffning och leveranser sker på bästa sätt. En typisk dag hos oss kan innehålla allt från strategiskt arbete med kravställning och planering, till mer operativt arbete som diskussionsforum eller informationshantering inom ett specifikt uppdrag.
Gruppen söker nu en uppdragsledare som kommer att ansvara för samordning inom området digital arbetsplats.
Arbetsbeskrivning
Som uppdragsledare med livscykelansvar ansvarar du för att leda, planera och följa upp olika aktiviteter inom området i samverkan med övriga intressenter inom It-avdelningen. Rollen kan innebära allt från att identifiera och hantera mindre förbättringsåtgärder till att planera och införa nya produkter eller förmågor.
I din roll kan du stöta på en varierad vardag, en vanlig dag som uppdragsledare kan bl.a. innebära:
Uppföljning av pågående uppdrag
Identifiera nya behov
Sprida information i rätt kanaler
Delta i nätverk med andra grupper inom avdelningen
Boka in och styra upp olika möten och forum

Som uppdragsledare kommer man samarbeta frekvent med andra grupperingar internt inom It-avdelningen, bl.a. It-kundservice, utvecklingsgrupper samt andra grupperingar inom framförallt vår enhet för drift och infrastruktur.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning, företrädesvis med teknisk inriktning, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som kan bedömas likvärdig
Något eller några års aktuell arbetslivserfarenhet inom för anställningen relevant område
God erfarenhet av samordning av uppdrag / mindre projekt inom IT
Övergripande teknisk förståelse kring IT-infrastruktur
Erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter

Du behöver behärska svenska mycket väl i tal och skrift.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Följande är meriterande:
Aktuell arbetslivserfarenhet som skribent av tekniska informationstexter via Intranät, mailutskick eller motsvarande verksamhetskommunikation
Djupare teknisk kompetens kring IT-infrastruktur
Erfarenhet av arbete med Jira eller liknande ärendehanteringssystem

Personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar att få team att fungera, kan skapa struktur, har energi och motivation och själv hugger i när så behövs. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är proaktiv, målinriktad och har ett serviceinriktat samt lösningsorienterat förhållningsätt till verksamheten, kollegor, chefer och andra som berörs.
För att bli framgångsrik i rollen behöver man skapa samt hantera många, för tjänsten, nyttiga kontaktytor, du behöver därför ha förmåga att bygga relationer och vara pedagogisk. Vidare ser vi att du besitter en god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp där du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten och internt på IT-avdelningen.
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om uppdraget? Välkommen att kontakta produktägare och gruppchef Rebecka Wåglund, rebecka.waglund@polisen.se
Fackliga företrädare
Facklig information lämnas av:
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10, SACO, Lawen Dehghani, 010-563 85 79, SEKO Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27 ST, Pär Renberg, 072-246 52 37
Övrig information
Arbetsort: Stockholm/Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast: 3 maj 2023. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se och märk din ansökan med diarienummer: A201.403/2023 i mailets ärendemening.
I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
I denna rekrytering kan löpande urval komma att ske.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med diarienummer: A201.403/2023 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 Stockholm eller kontakta ansvarig rekryterande chef.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering.
Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POLISMYNDIGHETEN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2023
  • Ansök senast: 3 maj 2023

Postadress

Fleminggatan 18
Stockholm, 11226

Liknande jobb


20 december 2024