OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Inom polisen står vi inför en spännande tid med digitalisering, ny teknik och många viktiga utvecklingsuppdrag. Vi söker nu en uppdragsledare som kan bidra till effektivisering av Polismyndigheten genom ökad digitalisering av vår ärendehantering.
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisens IT-avdelning har cirka 1300 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens 40 000 medarbetare.
Vi har vår arbetsplats på Kungsholmen i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m.
Arbetsbeskrivning
Sveriges största myndighet hanterar ett mycket stort antal processer för intern utrustning och ärendehantering, och i detta utvecklingsteam jobbar vi för att ta fram digitala lösningar som är effektiva för hela verksamheten.
Som uppdragsledare kommer du tillsammans med övriga i gruppen att utveckla, förvalta och underhålla våra nya och befintliga system.
Våra applikationer är egenutvecklade men baseras på en standardplattform från extern leverantör. Vi ansvarar för dessa under hela livscykeln, från nyutveckling, förvaltning till avveckling. Vi är ett självorganiserande team, där du erbjuds stora möjligheter att påverka vår arbetsvardag samt val av arbetssätt.
Som uppdragsledare har du användarna och applikationerna i fokus, vilket du får genom att t ex:
Ta emot och bearbeta verksamhetens behov av utveckling
Vara med och prioritera, planera, utveckla och genomföra ny och vidareutvecklingsaktiviteter
Se till att vi har en löpande teknisk förvaltning av våra applikationer
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk utbildning, företrädesvis inom IT-området, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
Minst tre års aktuell och relevant erfarenhet av att samordna och strukturera uppdrag i en komplex IT-miljö, företrädesvis i en roll som teknisk uppdragsledare, IT-projektledare, produktägare eller liknande
Erfarenhet inom UX-design
God kompetens kring agil systemutvecklingsmetodik
Mycket goda förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Erfarenheter och/eller kunskaper kring något eller några av följande områden är meriterande:
Ärendehanteringssystem som t.ex. BMC Helix (Remedy), Jira, Service Now, Siebel
ITSM
Linux
Kubernetes
Förvaltning av applikationer och miljöer / livscykelhantering
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är tekniskt intresserad, nyfiken, och prestigelös. Som person är du ansvarstagande, flexibel och gillar att hitta lösningar på verksamhetensbehov. Vidare är du en kommunikativ lagspelare som tycker om att dela med dig av dina kunskaper.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via mejl saco-s.avdelningarna@polisen.se
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, Tom Johnsson 076-947 00 30
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Uppdragsledare
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) på svenska och besvara urvalsfrågorna (enkät) på vår hemsida. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via vår hemsida senast den 20 november 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A642.118/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-Hybrid