uppdragsledare inom stadsmiljö, bjuv

uppdragsledare inom stadsmiljö, bjuv

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Bjuv växer som pendlingskommun till Helsingborg och utvecklas med drygt 3000 nya arbetsplatser och 2500 bostäder till 2040. Utvecklingen innebär en byggtakt på ca 100-200 bostäder om året. Kommunen har därför en mycket stor efterfrågan på planlagd mark och har för närvarande ca 450 lägenheter inom pågående markanvisningar. Till planeringsavdelningen på Bjuvs kommun rekryterar vi av den anledningen en uppdragsledare inom stadsmiljö. Ta chansen och bli en viktig del i kommunens exploateringsverksamhet med fokus på att genomföra avdelningens byggprojekt, stötta projektledare samt uppdragsleda konsulter! 

Ansvarsområden
Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?" I Bjuvs kommun ställer vi i istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? På planeringsavdelningen jobbar vi för att skapa förutsättningar för ett samhälle i förändring. Vi skapar sammanhang för alla människor. Vi bygger broar mellan generationer och verksamheter, över geografiska och kulturella gränser. Planeringsavdelningen är en del av Kommunstyrelsens förvaltning och består av 8 medarbetare med blandade ansvarsområden och kompetenser och nu utökar vi teamet med en uppdragsledare inom stadsmiljö. Rollen är ny så därför finns möjlighet att till viss del vara med och forma den själv. 

I vårt ansvar ingår bland annat utbyggnad av torg, gator och parker inom kommunens exploateringsområden. De närmaste 5 åren bygger exploateringsverksamheten ut anläggningar för ca 50-100 miljoner kr. När kommunen utvecklas har planeringsavdelningen en central roll och verksamheten tecknar markanvisningar och samverkansavtal/exploateringsavtal för att genomföra utvecklingen. I detta sammanhang har du som uppdragsledare ansvar för att planera kommunens insatser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
Stötta projektledaren i exploateringsprojekt genom att t.ex. beställa projekteringsunderlag.
Bidra med kunskaper om kostnader och erfarenheter av tidigare genomförda exploateringsprojekt vid upprättandet av kalkyler mm. 
Avropa konsulter enligt ramavtal för byggledning eller själv agera byggledare genom entreprenaden vid entreprenadstart. 
Samarbeta med upphandlingsenheten och planera hur upphandlingarna ska genomföras. 
Ansvara för att i samarbete med projektledare och planeringschef bereda ärende om beslut av kontrakt.
Medverka vid ekonomimöten och redovisa hur olika entreprenader ligger till mot budget.
Ansvara för att kommunens olika teknikområden aktivt deltar vid olika granskningstillfällen samt vid slut- och övertagandebesiktning. 
Stötta projektledare och planeringschef vid tvister, diskussioner och beslut om ÄTor i projekten.


Kvalifikationer
För att trivas och prestera väl i rollen ser vi att du behöver ha följande kompetens och erfarenheter med dig:
Akademisk utbildning inom exempelvis samhällsplanering, lantmäteri, civilingenjör väg och vatten, landskapsarkitekt alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. 
Mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift). 
God läsförståelse av framförallt lagtexter, förordningar och regelverk. 

Har du även erfarenhet av upphandlingar och upprättande av förfrågningsunderlag ser vi det som meriterande, liksom uppdragsledning av konsulttjänster samt arbete med byggherrar och exploatörer. Även tidigare erfarenhet av projektering, erfarenheter kring detaljplanarbete och dess genomförande liksom erfarenheter av arbete med stora plan- och byggprojekt är ett plus. 

Vi söker dig som är självgående, noggrann och som inte tar några onödiga risker. Du har ett driv att nå resultat samtidigt som du stannar upp och reflekterar längs vägen. Andra egenskaper som är viktiga för att vara framgångsrik i rollen är att vara affärsmässig och flexibel. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, men allra viktigast är dina personliga egenskaper och för rätt person finns det möjligheter att växa in i rollen. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Vi ser fram emot att få din ansökan via www.randstad.se senast 2022-07-19. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
I den här rekryteringen samarbetar Bjuvs kommun med Randstad Engineering. Vid frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen kontakta senior rekryteringskonsult Emelie Lanner på emelie.lanner@randstad.se eller 072-9733382. 

Om företaget
Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 19 juli 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


6 februari 2023

6 februari 2023

6 februari 2023

Projektledare Exploatering

Projektledare Exploatering

2 februari 2023