Uppdragsledare inom telefoni och Contact center, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverkets IT-avdelning är en av Sveriges största, med en stor och komplex IT-miljö. IT-avdelningen ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets IT-system. IT-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en bred och varierad IT-miljö. IT-avdelningen siktar högt och når goda resultat, alltid utifrån Skatteverkets värdeord: offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som uppdragsledare för telefoni och Contact center innebär att du har ett övergripande ansvar att hålla samman leveranserna inom telefoni och Contact center. Du leder en grupp på 7-10 medarbetare där du säkerställer att ni tillsammans följer uppsatta mål samt driver och utvecklar leveranserna framåt. Skatteverkets IT-avdelning använder sig av förvaltnings- och portföljstyrningsmodellen PM3 och som uppdragsledare har du också hand om den ekonomiska rapporteringen och uppföljningen i dina projekt. Du har många kontaktytor internt inom Skatteverket, men även externt mot exempelvis leverantörer och underleverantörer.

Rollen som uppdragledare för telefoni och Contact center är bred vilket ställer krav på att du har ett helhetstänk, att du kan driva flera frågor samtidigt samt att du kan delegera. Dina många kontakter såväl internt som externt ställer också krav på förmågan att vara ödmjuk och förtroendeskapande.     

Vi erbjuder dig en spännande möjlighet att vara med och driva arbetet med fokusområdet telefoni och Contact center framåt. Organisatoriskt tillhör du IT-avdelningen och sektionen infra 2, som ansvarar för förvaltning, livscykelhantering samt vidareutveckling av pc plattform, telefoni med stödsystem, Contact center, fysisk datamiljö, distansarbetsplats (VPN), tjänstekort och EU-kommunikation.

IT-avdelningen tillhör organisatoriskt huvudkontoret och levererar tjänster till Skatteverket. IT-avdelningen finns på sex orter i landet och består av ca 750 medarbetare. Vill du läsa mer om IT-avdelningen?

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp med inriktning inom IT
• har minst fem års erfarenhet av arbete med stora Contact center
• har minst fem års erfarenhet i någon form av ledande roll
• har goda kunskaper om telefoni
• har förmåga engagera och motivera en grupp framåt
• har ett kommunikativt och diplomatiskt förhållningssätt
• har analytisk förmåga
• kan driva frågor och utredningar framåt inom området.

Det är meriterande om du har arbetat med Solidus eCare och om du har erfarenhet av att som projektledare driva införande av tekniska plattformar. Det är också meriterande om du har erfarenhet av finansiell rapportering och uppföljning av projekt. 

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 mars 2015

Liknande jobb


Systemtekniker

Systemtekniker

22 november 2024

Forskningskoordinator

Forskningskoordinator

10 oktober 2024