Uppdragsledare it

Arbetsbeskrivning

SPV är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi ansvarar för att administrera den statliga tjänstepensionen för över 500 000 anställda och pensionärer och 400 arbetsgivare. SPV finns i Sundsvall och har cirka 300 medarbetare.

Nu söker vi en person som vill leda uppdrag inom systemutveckling. Vi har nyligen reviderat vår it-strategi och det gör att vi står inför flera roliga och utmanande arbetsuppgifter som kommer innebära att arbeta i förändring. Vi vill att du har erfarenhet och intresse av agila arbetssätt.

ARBETSUPPGIFTER
En stor del av ditt arbete kommer att bestå av att leda andra, men du kommer även att arbeta självständigt. Du ska leda såväl utvecklingsuppdrag som uppdrag inom förvaltning. Det kan även finnas uppdrag av utredande karaktär som du utför själv. Du kommer att samarbeta med många experter inom olika områden och tillsammans skapa förutsättningar för att leverera lösningar kostnadseffektivt och med rätt kvalitet.
Som uppdragsledare ska du:
• leda, planera och följa upp utvecklings- och förvaltningsuppdrag på stab it
• införa och arbeta med agila arbetsätt anpassat för SPV
• arbeta med olika typer av utredningar och analyser.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom it, gärna ingenjör eller annan relevant systemvetenskaplig utbildning. Du har erfarenhet av arbete i systemutvecklingsuppdrag som ledare, men också självständigt som specialist inom en eller flera delar i systemutvecklings-processen t.ex. krav, programmering och test. Det är meriterande om du har erfarenhet och intresse av att arbeta med agila arbetssätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. I vår kompetensförsörjningsstrategi betonar vi vikten av att ha medarbetare med ”en egen motor” d v s som tar eget ansvar, använder sin analytiska förmåga, som vill lära nytt, är proaktiva och kan arbeta i förändring samt har viljan att uppnå resultat. Vi värdesätter också om du har följande personliga egenskaper:
• är bra på konstruktiv problemlösning
• är tydlig i den du är och i det du gör
• är intresserad av människor och deras olikheter och har mod att leda dem
• är bra på att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har viljan att hela tiden förbättra och ser det som en naturlig del i ditt arbete

För att passa i rollen måste du vara beredd att sätta dig in i såväl verksamheten som i de system som du ska vara med och utveckla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Jonsson

Johanna Mattsson
060-18 76 30
Susanne Nauclér
060- 18 77 41
Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Pierre Ulming

ST Daniel Granath
060- 18 75 45
SACO Carolina Tostar
060-18 76 02
Seko Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Veronica Söderberg
060- 18 77 78
Saco-S Peder Bergsten
060-18 75 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens tjänstepensionsverk Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-02-01 Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
  • Publicerat: 4 oktober 2013

Besöksadress

Jägargatan 1 85190 Sundsvall
None

Postadress

Jägargatan 1
Sundsvall, 85190

Liknande jobb


Produktägare till vår kund i Sundbyberg

Produktägare till vår kund i Sundbyberg

4 november 2024