Uppdragsledare med intresse för IT, upphandling och avtal

Uppdragsledare med intresse för IT, upphandling och avtal

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.


Polisens IT-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 34 000 medarbetare.


Digital arbetsplats
Gruppen it-arbetsplatsleveranser är en del av sektionen Digital arbetsplats och ansvarar för flera olika produktområden inom den digitala arbetsplatsen, som exempelvis klienthårdvara, skrivare och kontorsapplikationer. Vi arbetar tillsammans med flera andra grupper inom it-avdelningen för att säkerställa att behov, sortiment, anskaffning och leveranser sker på bästa sätt. En typisk dag hos oss kan innehålla allt från strategiskt arbete med kravställning och upphandling, till mer operativt arbete som diskussioner om speciella behov hos verksamheten.
Gruppen söker nu en uppdragsledare som kommer att ansvara för området kontorsapplikationer inklusive hjälpmedelsprogram för tex synskadade.


Arbetsbeskrivning
Som uppdragsledare med livscykelansvar ingår du i en produktgrupp där du leder och följer upp aktiviteter inom produktområdet kontorsapplikationer som omfattas av t ex pdf-program, olika typer av redigeringsprogram, stavningsprogram och liknande. I rollen leder, planerar och utför du arbetet kring livscykelhantering och utveckling för det specifika produktområdet i samverkan med övriga intressenter inom it-avdelningen. Rollen ställer höga krav på att du säkerställer att produktområdet följer teknikutvecklingen och tar hänsyn till verksamhetens behov.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Avtalsuppföljning samt säkerställa att avtal finns inom produktområdet
Säkerställa att programmen finns tillgängliga för verksamheten
Interagera med uppdrag och verksamhet som har beröringspunkter till ansvarsområdet
Kontrollera och följ upp användning av licenspliktiga program
Ge stöd till användare med särskilda behov



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
Några års aktuell erfarenhet av upphandling och avtalshantering, företrädesvis inom IT-området
Övergripande teknisk förståelse kring licenshantering
Erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter
Du behöver behärska svenska mycket väl i tal och skrift.



Meriterande
Följande är meriterande:
Övergripande förståelse kring paketering och serverhantering
Kompetens inom LOU (Lagen om offentlig upphandling)
Aktuell arbetslivserfarenhet som skribent av tekniska informationstexter via Intranät, mailutskick eller motsvarande verksamhetskommunikation
Erfarenhet av hjälpmedelsprogram för synskadade och dyslektiker



Personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar att få team att fungera, kan skapa struktur, har energi och motivation och själv hugger i när så behövs. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är proaktiv och har ett serviceinriktat samt lösningsorienterat förhållningsätt till verksamheten, kollegor, chefer och andra som berörs. Du behöver vara empatisk och ha förståelse för verksamhetens behov och utmaningar.
För att bli framgångsrik i rollen behöver man skapa samt hantera många, för tjänsten, nyttiga kontaktytor, du behöver därför ha förmåga att bygga relationer och vara pedagogisk. Vidare ser vi att du besitter en god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp där du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten och internt på IT-avdelningen.




Övrig information
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 1 september 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.


Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.


Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.


En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.


Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POLISMYNDIGHETEN Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2022
  • Ansök senast: 1 september 2022

Postadress

Fleminggatan 18
Stockholm, 11226

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024