OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Uppdragsledare/Projektledare till AVISEQ med placering Arlanda. Är du personen vi söker?
Vi erbjuder ett utmanande och stimulerande arbete som Uppdragsledare/Projektledare i en spännande miljö inom AVISEQ.
Våra åtaganden omfattar allt från service av kunders utrustning till installationer av ny utrustning samt stöd till kunder vid utveckling, framtagning av relevant dokumentation, bidra vid genomförande av flygsäkerhetsbevisningar och projektledarstöd i kundens projekt. Vi söker Dig som har driv och som vill lära dig nya saker som är ambitiös och vill framåt i dina projekt samtidigt som du är lyhörd för kundens behov. Vi söker dig som har lätt för att knyta nya kontakter och som har mycket energi och glädje. Det är också en fördel om du arbetat med liknande uppgifter.
Har du ett gediget teknikintresse och lätt för att förstå teknisk utrustning? Då är det dig vi söker!
Vi erbjuder Dig ett stimulerande och självständigt arbete inom en intressant bransch under ständig förändring som ger stora möjligheter till personlig utveckling.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att leda det dagliga arbetet inom de olika projekten och ha ekonomiskt ansvar för de affärer som ingår i uppdraget. Du rapporterar till produktionsledaren samt ansvarar för att arbetet bedrivs enligt gällande kvalitets- och miljöanvisningar. Du har löpande kundkontakt där du presenterar ekonomi och progressrapporter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta följande:
Ta emot och räkna på kunders förfrågningar
Skapa offerter
Driva projekt – arbeta med projektledning samt uppdragsledning
Säkerställa att verksamheten levererar det vi lovar i rätt tid till rätt pris och kostnad
Leda möten med kund där du redovisar progress och ekonomi i pågående och avslutade uppdrag.
Inhämta offerter från underleverantörer
Arbeta med inköp och avrop inom vårt verksamhetsområde.
I arbetet ingår att vidareutveckla samarbetet med våra kunder.
I rollen som Projektledare/Uppdragsledare kommer du samarbeta med både interna kolleger och externa kontakter.
Vem är du:
Som person är du initiativrik med högt driv. Du är affärsmässig med god social kompetens. Du har en känsla för hög servicegrad och kvalitet, vana att arbeta i kundmiljö med högt tryck, där du känner ett starkt engagemang för arbetet. Vidare har du lätt för att skapa och vidareutveckla affärsmässiga relationer med kunder, leverantörer och partners.
Du har minst 3-årig gymnasiekompetens alternativt teknisk högskoleutbildning. Du gillar att jobba självständigt såväl som i team. Datorvana är ett måste.
Meriterande är tidigare erfarenhet av branschen, projektledning samt kännedom om styrande regelverk från ICAO, WMO och Transportstyrelsen.
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
B-körkort krävs.
Ansökan och frågor
Välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 15 november. Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via länken här i annonsen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning och tillträde sker enligt överenskommelse. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi uppnår detta.
Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig chef Patrik Rydberg 072-234 3604.
AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!