OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polisens it-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens cirka 34 000 medarbetare.
Digital arbetsplats
Gruppen it-arbetsplatsleveranser är en del av sektionen Digital arbetsplats och ansvarar för flera olika produktområden inom den digitala arbetsplatsen, som exempelvis klienthårdvara, skrivare och kontorsapplikationer. Vi arbetar tillsammans med flera andra grupper inom it-avdelningen för att säkerställa att behov, sortiment, anskaffning och leveranser sker på bästa sätt. En typisk dag hos oss kan innehålla allt från strategiskt arbete med kravställning och upphandling, till mer operativt arbete som diskussioner om speciella behov hos verksamheten.
Gruppen söker nu en uppdragsledare, om du är redo för en större uppgift sök jobbet redan idag!
ARBETSUPPGIFTER
Som uppdragsledare med livscykelansvar ingår du i en produktgrupp där du på produktägarens uppdrag leder och följer upp aktiviteter inom produktområdet utskrift och skanning. I rollen leder, planerar och utför du arbetet kring livscykelhantering och utveckling för det specifika produktområdet i samverkan med övriga intressenter inom it-avdelningen. Rollen ställer höga krav på att du säkerställer att produktområdet följer teknikutvecklingen och tar hänsyn till verksamhetens behov.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Avtalsuppföljning samt säkerställa att avtal finns inom produktområdet
• Omvandla verksamhetens behov till kravställning för framtagande av avtal
• Bygga långsiktiga relationer både internt och externt
• Planera och leda förvaltnings- livscykel- samt anskaffningsaktiviteter
• Interagera med uppdrag och förvaltningar som har beröringspunkter till ansvarsområdet
• Följa upp och kvalitetssäkra leveranser på ett strukturerat sätt
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Relevant eftergymnasial utbildning, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
• Några års för tjänsten relevant och aktuell arbetslivserfarenhet
• Några års erfarenhet av leverantörsstyrning inom stora avtal
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Du behöver behärska svenska väl, både i tal och skrift
Meriterande
Följande är meriterande:
• Erfarenhet av upphandling/avrop av tjänster och produkter inom offentlig verksamhet
• Teknisk kompetens inom aktuellt produktområde
• Kompetens inom LOU (Lagen om offentlig upphandling)
• Erfarenhet kring hur utskriftsutrustning och utskriftstjänster hanteras i stora organisationer
Personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar att få team att fungera, skapa struktur, energi och motivation och själv hugger i när så behövs. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är proaktiv, målinriktad och har ett serviceinriktat samt lösningsorienterat förhållningsätt till verksamheten, kollegor, chefer och andra som berörs. Du måste vara nyfiken på att ständigt vilja lära dig mer inom ditt produktområde.
Du ska ha förmåga att bygga relationer och vara pedagogisk. Utöver detta kan du skapa samt hantera många, för tjänsten, nyttiga kontaktytor. Du behöver besitta en god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare ska du kunna skapa trygghet och ha en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som kan inledas med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 22 mars 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult Emil Bengtsson, emil.bengtsson@polisen.se
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37