Uppdragsledare till E-tjänster, Göteborg

Uppdragsledare till E-tjänster, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Som uppdragsledare hos teamet E-tjänster får du möjlighet att vara med och utveckla system som bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten.
Arbetsplatsbeskrivning
Hos oss får du möjlighet att arbeta med experter från flera olika delar av verksamheten, då vårt uppdrag är att ta ett helhetsansvar för nyutveckling och förvaltning av Polismyndighetens e-tjänster. Ett urval av produkter som gruppen ansvarar för är t.ex. e-tjänster för anmälningsupptagning som i dag hanterar ca 370 000 anmälningar per år vilket motsvarar ca 23% av alla upprättade polisanmälningar, positioneringstjänster vilka underlättar eftersök och kontrolltjänster som t.ex. bidrar till att minska användningen av spärrade id-handlingar i samhället.
På Polismyndigheten arbetar 35 000 medarbetare varav IT-avdelningen består av ca 1 000 anställda som ansvarar för all IT som tillhandahålls av myndigheten. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och har en möjlighet att göra skillnad på riktigt!
Arbetsbeskrivning
Vi står inför en spännande och händelserik tid med mycket nyutveckling. Som uppdragsledare hos oss kommer du ingå i ett tvärfunktionellt SCRUM team där du kommer vara drivande och samordnande i arbetet med våra e-tjänster. Vi arbetar enligt agila principer där vi hjälps åt att leverera säkra, högkvalitativa lösningar. Det innebär att du kommer få hjälpa till med varierande uppgifter som behövs för att lyckas med våra leveranser. God teknisk kunskap är en förutsättning för att lyckas med uppdraget.
Du får engagerade kollegor och en miljö som främjar lärande och utveckling. Vi värnar om en kultur där man jobbar inte bara för att utveckla sig själv utan även för att lyfta andra och att fördjupa sin kunskap genom att dela med sig av den.
Exempel på arbetsuppgifter
Utreda och säkerställa tekniska förutsättningar
Planera och genomföra förändringar
Koordinering av våra utvecklingsinitiativ med andra grupper
Koordinera stöd till verksamheten före, under och efter införandet av e-tjänster
Bistå våra kravanalytiker i kravarbetet, t.ex. med att genomföra workshops

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har relevant akademisk examen/yrkesutbildning, alternativt motsvarande erfarenhet som Polismyndigheten bedömer likvärdig
Har arbetslivserfarenhet av att samordna och strukturera uppdrag förvärvad under minst de senaste två åren
Har god kommunikationsförmåga och är van vid att hålla i möten, workshops och presentationer
Talar och skriver svenska obehindrat

Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av agila metoder
Erfarenhet av användardriven utveckling
Arbetat som webb- eller systemutvecklare

Vi söker dig som tar dig an nya uppgifter på ett positivt sätt, är ansvarstagande, engagerad och strukturerad med ett starkt driv. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är proaktiv och har ett serviceinriktat förhållningsätt till verksamhet, kollegor, chefer och andra som berörs. Du är lösningsorienterad, självgående och tar egna initiativ för att driva uppdragen framåt. Du måste vara nyfiken på att ständigt lära dig mer inom ditt kompetensområde. Du behöver också vara en god kommunikatör och lagspelare som kan hantera många kontaktytor samt ha god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Vill du veta mer? Du är välkommen att kontakta gruppchef:
Lovisa Jäberg, lovisa.jaberg@polisen.se
Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig HR-konsult:
Sigrid Palmkvist, sigrid.palmkvist@polisen.se
Fackliga företrädare
Andreas Johansson, SACO tfn 073-084 13 01;
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10;
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Uppdragsledare, IT-avdelningen, E-tjänster
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 12e september 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A462.539/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A462.539/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Postadress

Stampgatan 34
Göteborg, 41101

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024