OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplatsbeskrivning
Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polisens IT-avdelning har cirka 1000 medarbetare och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 34 000 medarbetare.
Nätverk och brandväggsgruppen består av en stor grupp teknikspecialister som ansvarar för utveckling, design, implementation, dokumentation och daglig drift av Polismyndighetens nationella nätverksstruktur. Vår komplexa IT-miljö gör att det finns utmaningar och utrymme för personer med olika kompetensprofiler och erfarenheter.
Arbetsbeskrivning
Som uppdragsledare i vår grupp kommer du bland annat att:
Ansvara för att leveranser sker i tid och med kvalitet
Planera och administrera driftsättningar inom vårt område och ansvara för att rätt information når rätt grupper
Koordinera och samordna arbetet mellan olika grupper på IT-avdelningen och i den övriga verksamheten
Dokumentera arbetet samt upprätta rutiner och beskrivningar
Genomföra workshops och leda möten
Bidra i arbete kring upphandling och kravställning
Hantera förekommande administrativa arbetsuppgifter
Utöver kollegorna inom gruppen och driftsavdelningen kommer du ha kontakt med många andra delar av vår organisation, framförallt inom IT-avdelningen men även i den operativa polisära verksamheten.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten kan bedöma som likvärdig
Minst två års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att leda och samordna IT-uppdrag av komplex struktur
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Goda kunskaper gällande nätverk och brandvägg, förvärvade genom utbildning eller arbete
Erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet
Kunskaper om ITIL, kanske i rollen som Incident Manager, Problem Manager eller Change Manager
Erfarenhet av agila arbetssätt
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har förmågan att ta ett helhetsgrepp om uppdrag och kan snabbt sätta dig in i olika sammanhang för att leverera i tid och med kvalitet. Du trivs lika mycket att arbeta i grupp som du är bekväm med att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Även om du är angelägen om att driva saker framåt på ett effektivt sätt förstår du vikten av noggrannhet och struktur i ditt arbete.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Fackliga företrädare
Andreas Johansson, Saco-S, 073-084 13 01
Sofia Ask, Polisförbundet, 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, 010-561 66 27
Övrig information
Arbetsort: Stockholm/Kungsholmen, visst planerat resande inom landet kan förekomma
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast: den 28e februari 2022. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se och märk din ansökan med diarienummer: A064.122/2022 i mailets ärendemening.
I ditt bifogade CV och/eller personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med diarienummer: A064.122/2022 papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 76, Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!