Uppdragsledare till polisens Nätverk och brandväggsgrupp

Uppdragsledare till polisens Nätverk och brandväggsgrupp

Arbetsbeskrivning

Är det alltid du som styr upp saker och ting i olika sammanhang? Vill du ha en roll där du får utrymme för egna idéer och möjlighet att forma din arbetsroll? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som uppdragsledare hos oss!
Arbetsplatsbeskrivning
Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polisens it-avdelning har cirka 1000 medarbetare och ansvarar för all it som används av myndighetens cirka 34 000 medarbetare.
Kika gärna på vår film om it-avdelningens verksamhet och hur det är att jobba på avdelningen.
https://polisen.se/om-polisen/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-it-avdelningen/
Nätverk och brandväggsgruppen
Nätverk och brandväggsgruppen består av en stor grupp teknikspecialister som ansvarar för utveckling, design, implementation, dokumentation och daglig drift av Polismyndighetens nationella nätverksstruktur. Vår komplexa it-miljö gör att det finns utmaningar och utrymme för personer med olika kompetensprofiler och erfarenheter.
Arbetsbeskrivning
Som uppdragsledare i vår grupp kommer du bl.a. att:
Ansvara för att leveranser sker i tid och med kvalitet
Planera och administrera driftsättningar inom vårt område och ansvara för att rätt information når rätt grupper
Koordinera och samordna arbetet mellan olika grupper på it-avdelningen och i verksamheten
Dokumentera arbetet samt upprätta rutiner och beskrivningar
Genomföra workshops och leda möten
Bidra i arbete kring upphandling och kravställning
Hantera förekommande administrativa arbetsuppgifter

Utöver kollegorna inom gruppen och driftsenheten kommer du ha kontakt med många andra delar av vår organisation, framförallt inom it-avdelningen men även i den operativa polisiära verksamheten.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning inom it, alternativt du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten kan bedöma som likvärdig
Minst två års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att leda och samordna it-uppdrag av komplex struktur
Aktuell erfarenhet av för tjänsten relevanta administrativa arbetsuppgifter



Du behöver behärska svenska och engelska väl, både i tal och skrift
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har förmågan att ta ett helhetsgrepp om uppdrag och kan snabbt sätta dig in i olika sammanhang för att leverera i tid och med kvalitet. Du trivs lika mycket att arbeta i grupp som du är bekväm med att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Att jobba tillsammans med kollegor med olika kompetenser är kul!
Du är nyfiken och öppen för att lära dig nya saker. Vidare har du inga problem med att ta egna initiativ och gillar att se till att saker händer och har skinn på näsan för att kunna genomföra saker. Även om du är angelägen om att driva saker framåt på ett effektivt sätt förstår du vikten av noggrannhet och struktur i ditt arbete.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om uppdraget? Välkommen att kontakta produktägare och gruppchef Birgitta Åhnberg, birgitta.ahnberg@polisen.se tfn 010-56 41497
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Välkommen att kontakta HR-konsult, Emil Bengtsson, emil.bengtsson@polisen.se
Med anledning av semesterperiod besvaras eventuella frågor om uppdraget efter vecka 32.
Övrig information
Arbetsort: Stockholm/Kungsholmen, visst planerat resande inom landet kan förekomma
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast: 3 september 2021. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se och märk din ansökan med diarienummer: A403.160/2021 i mailets ärendemening.
I ditt bifogade CV och/eller personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med diarienummer: A403.160/2021 papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75, Stockholm, eller kontakta ansvarig HR-konsult Emil Bengtsson, emil.bengtsson@polisen.se
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2021
  • Ansök senast: 3 september 2021

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 10226

Liknande jobb


25 oktober 2024

22 november 2024

22 november 2024