Uppdragsledare/Användbarhetsdesigner till Region Östergötland

Uppdragsledare/Användbarhetsdesigner till Region Östergötland

Arbetsbeskrivning

Enheten Utvecklingsförvaltning är en del av IT som är Region Östergötlands samlade partner för teknik och IT.

IT har cirka 350 medarbetare inom olika discipliner som tillhandahåller, förvaltar och utvecklar IT-stöd för att säkerställa hög säkerhet för patienter och medarbetare samt god tillgänglighet med hög kostnadseffektivitet. Enheten består av 15 medarbetare och ansvarar för tjänster inom Identitet och åtkomst samt plattformstjänster.

Arbetsbeskrivning
Drivs du av att skapa samhällsnytta? Vill du vara med och utveckla framtidens IT-lösningar för vården – lösningar som faktiskt bidrar till att rädda liv? Vill du arbeta i gränslandet mellan IT och verksamhet? Då är det här en tjänst för dig!

Vi söker en uppdragsledare för tjänsteetablering av plattformstjänster som även kan axla rollen som användbarhetsdesigner. Vi ser gärna att du har ett par års arbetslivserfarenhet. Tjänsten är delad då vi ser stora vinster med att kombinera dessa roller.

Tjänsten innebär att du arbetar självständigt samtidigt som du ingår i olika team. Du kommer att arbeta i uppdrag som varierar från enstaka timmar till större uppdrag, i en nära relation med kunder i ditt dagliga arbete. Våra tjänster skapar förutsättningar för den digitaliseringsresa vi är inne i, genom att säkerställa att ny- samt vidareutveckling uppfyller kundernas behov och möter gällande regelverk och krav.

Vi satsar mycket på arbetsmiljöfrågor och att varje medarbetare får möjlighet att utvecklas i sin roll samt personligt.

Utbildning och erfarenhet
Du har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet. Du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift. Vi söker dig som har erfarenhet av att leda uppdrag samt har några års arbetslivserfarenhet som användbarhetsdesigner.

Personliga egenskaper
Du trivs i en konsultativ roll där du arbetar självständigt och i team med stor ansvarskänsla. Ditt arbetssätt kännetecknas av noggrannhet samt att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt för att komma i mål med uppgifter. För att bli framgångsrik i tjänsten krävs det att du har en god pedagogisk förmåga att kommunicera och skapa bra samarbeten med olika professioner.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


Stata expert

9 december 2024

5 december 2024

Business Analyst

5 december 2024