OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Leda arbetat av flytt utav befintligt IT-utrusning enligt framtagen IT-inventering ifrån ett utrymme till ett annat. För att kunna leda detta arbete behöver du ha en bakgrund enligt nedan.
I den här rollen kommer du arbeta både som projektledare och byggledare för IT/tele och för de projekt som är i genomförandeskede agera byggkontrollant, där ditt ansvar blir att göra uppföljning av tid, kostnad och kvalitet.
I rollen ingår också att göra platsbesök i befintlig anläggning och säkerställa att tekniken fungerar under både egna entreprenader och ombyggnation.
Arbetsuppgifter:
- Leda arbetet vid upprättande av upphandlingsdokumentation, bygghandlingar för flytt av IT-utrustning
- Svara för kravhantering i projektering
- Avropa entreprenader på befintliga ramavtal
- Delta i produktions-, etapp- och tidsplanering
- Upprätta och styra mot projekteringstidplaner
- Ansvara för ekonomistyrningen och prognosarbetet
- Representera projektet i teknikfrågor i kontakter med interna och externa intressenter
- Samordna egen projektering med övriga projekt inom projektet och med övriga intressenter
- Besiktiga och dokumentera projektens resultat
- Leda i framtagandet av projekteringshandlingar, granska och lämna synpunkter ur ett produktionsperspektiv
- Aktivt följa upp och rapportera entreprenörens framdrift avseende tid, kostnad och kvalitet
- Initiera eventuella ÄTA (Ändring, Tillägg, Avgående) arbeten samt tillse att dessa arbeten dokumenteras och utförs på ett kontraktsenligt sätt.
- Leda och protokollföra möten t.ex. projekteringsmöten, byggmöten m.m. utifrån överenskommen agenda.
- Övervaka och stödja att entreprenören har tagit fram arbetsplaner inklusive eventuella SoS-planer , tidplaner och detaljerade veckoplaner. Godkänna när de är klara och kommunicera dessa till angränsande verksamhet och intressenter.
- Projektledaren ska koordinera gränssnitt mot driftsoperatör för att säkerställa minimal påverkan på drift.
- Kallar och leder projektrelaterade möten för att informera om projektets framdrift.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 9 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom el/tele/IT. Du kan exempelvis ha arbetat som byggledare, projektledare, projekteringsledare, projektör, hos entreprenör som gör underhåll på denna typ av system eller som beställare inom området.
- Minst 5 års dokumenterad erfarenhet som projektledare.
- Minst 9 års samlad erfarenhet av arbete med transmission, högtalarsystem, fastighetsövervakningssystem, låssystem där många människor passerar, exempelvis kollektivtrafikmiljöer.
- Konsulten ska inneha erfarenhet från upphandling av entreprenader och avrop från ramavtal från minst 2 tidigare uppdrag.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 5 års erfarenhet av arbete inom en kollektivtrafikmyndighet.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Sökande kommer under en eventuell intervju få redogöra för sina kunskaper och erfarenhet inom branschens lagar och regler. Uppdraget kräver en god förståelse för branschens lagar och regler.
- Det är mycket viktigt att personen passar in i existerande team. Konsulten måste ha mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.
- Eventuella intyg/diplom med mera för att styrka genomförda kurser kan komma att efterfrågas.
- Konsulten kommer ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal och skrift sker på svenska.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström