Uppdragsstrateg

Uppdragsstrateg

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad och erfaren person med mycket driv som vill jobba strategiskt med att utveckla funktionshinderområdet med inriktning mot verksamhet för socialpsykiatri och LSS? Då är det dig vi söker!

Östersunds Kommun har mer än 5 600 personer anställda i sju förvaltningar. Östersunds kommun är stället för dig som vill jobba framåt med hjärtat. För oss är alla medborgare lika viktiga. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare. Varje medarbetares kunskap, engagemang och bemötande är en viktig del av den samlade bilden av kommunen.

Vård- och omsorgsförvaltningen är den största av förvaltningarna i Östersunds kommun och arbetar på uppdrag av Vård- och omsorgsnämnden. Förvaltningen ansvarar för verksamhet inom funktionshinderområdet, socialtjänst och kommunal hälso- och sjukvård. De främsta målgrupperna är personer med funktionsvariationer och äldre personer samt deras anhöriga. I dag omfattar vår verksamhet cirka 2 500 medarbetare.

Som Uppdragsstrateg tillhör du Uppdragsenheten. Enheten arbetar på uppdrag från nämnden och förvaltningsledningen. Enheten består av 18 medarbetare, Uppdragsstrateger, MAS, MAR, NAD, SAS, Bosamordnare, Utvecklingsledare och Miljösamordnare.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som uppdragsstrateg inom Vård- och omsorgsförvaltningen är du en viktig länk mellan politik och utförare. För att lyckas i rollen ska du ha ett helhetsperspektiv, god organisatorisk förståelse, vara lösningsinriktad, utvecklingsorienterad och vara initiativtagande. Du ska ha förmåga att kommunicera, samordna och leda det strategiska arbetet.

De huvudsakliga ansvarsområdena är bland annat:

- Strategisk och operativ planering och utveckling av verksamhet inom i första hand funktionshinderområdet.
- Beställa verksamhet internt och externt och i förekommande fall upphandla externt.
- Uppföljning och samverkan på utförar- och verksamhetsnivå.
- Representera kommunen i nationella nätverk och utvecklingsprojekt.
- Leda och delta i utredningsuppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

- har akademisk utbildning från högskola/universitet som arbetsgivaren finner lämplig
- grundläggande kunskap om lagstiftningen och erfarenhet inom funktionshinderområdet
- har erfarenhet av att leda projekt och utredningar
- är ansvarsfull och kan arbeta självständigt, men även samverka med interna och externa parter
- är strukturerad och noggrann
- är lösningsinriktad och utvecklingsorienterad
- har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Det är meriterande om du:
- har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
- har erfarenhet av upphandling

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid en eventuell intervju.

Vi vill ha din ansökan senast 2022-11-07 men rekrytering kommer att ske löpande under rekryteringsperioden, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östersunds kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2022
  • Ansök senast: 7 november 2022

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024