OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunerna i västra Östergötland (Boxholm, Mjölby, Motala, Vadstena, Ydre och Ödeshögs kommuner) samverkar i upphandlingsfrågor.Organisatoriskt ligger kontoret för denna inköpssamverkan i Motala kommun.Kommunerna i Inköpssamverkan omfattar ca 95 000 invånare.UPPHANDLING I KOMMUNERNA Upphandlingsenheten ansvarar för upphandling av Inköpssamverkans ramavtal och deltar som specialist i upphandlingsprojekt i kommunernas alla verksamheter.Upphandlingsenheten består i dag av tre personer.Detta innebär att Du både arbetar i team och självständigt som projektledare för upphandlingsprojekt.Arbetet förutsätter en ständig dialog med människor i organisationen för att fånga upp behov och förankra avtal och beslut.Du kommer dessutom att ha många externa kontakter med leverantörer.Som en del i upphandlingsarbetet ingår även att följa upp att avtalen efterlevs, såväl internt i organisationen som av våra avtalsparter.Vi ser gärna att du har högskoleutbildning.Vi förväntar oss att Du är resultatinriktad och serviceinriktad.Du har en god socialkompetens och kan uttrycka Dig väl i tal och skrift.Du är en skicklig administratör och en god förhandlare.Övrigt Körkort erfordras.