OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som regeringens förlängda arm på regional nivå har Länsstyrelsen som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet. Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värderar vi kunskaper i sydsamiska högt.
Ledningskansliet, där upphandlaren placeras, är ett stöd till länsledning och ledningsgrupp och består idag av biträdande länsråd, utredare, husfru samt länsledningens sekreterare.
Arbetsbeskrivning
Som upphandlare kommer du att planera, genomföra och vara drivande i upphandlingsprojekt. Större delen av arbetet kommer att vara inom Länsstyrelsens kompetensutvecklingsprojekt inom Landsbygdsprogrammet men även inom andra projekt som Länsstyrelsen driver. Arbetet är projektorienterat och sker i nära samarbete med våra verksamheter och omfattar hela upphandlingsprocessen från upprättande av förfrågningsunderlag, anbudsutvärdering och avtal till avtalsförvaltning och uppföljning. Arbetet bedrivs i nära samarbete med upphandlingssamordnaren, men även med Länsstyrelsens medarbetare inom ekonomi- och serviceområdet samt jurister.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och/eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt. Du har minst två års erfarenhet av att självständigt planera, genomföra och utvärdera anbud, liksom mycket god kunskap om LOU inklusive avtalsskrivning. Förhandlingserfarenhet samt erfarenhet av att arbeta med TendSign, är ett krav. Det är meriterande om du har arbetat med upphandling av utbildningar och rådgivning.
Du är utåtriktad, har förmåga att skapa goda relationer och har god samarbetsförmåga. Du har ett metodiskt arbetssätt och trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du kan planera och prioritera, är en noggrann och analytisk problemlösare med god servicekänsla. Det är också viktigt att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift och tal. Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet, som ska styrkas vid referenstagning.
Övrigt
Visstidsanställning till och med 2016-09-30, med eventuell förlängning. Heltid.
Tillträde snarast, efter överenskommelse.
Ansökan
Sista ansökningsdag 2015-08-23.
Referensnummer: 112-4930-2015
Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina Hedin ,
010-225 32 64
Tobias Karlsson ,
010-225 34 23