Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Västra Mälardalens Kommunalförbund ger medlemskommunerna i KAK-regionen (Köping, Arboga och Kungsör) samt Surahammar service inom bland annat räddningstjänst, renhållning, krisberedskap, upphandling, IT, telefoni och lön. Förbundet har cirka 100 anställda och verksamheten bedrivs på orterna Köping, Arboga och Kungsör.

Upphandlare till den administrativa avdelningen
Till vår upphandlingsenhet inom Västra Mälardalens Kommunalförbund söker vi nu en Upphandlare alternativt Junior upphandlare med placeringsort Köping. Förbundet tillhandahåller upphandlingsservice åt medlemskommunerna Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar samt flera av de kommunala bolagen inom dessa kommuner.

Vi erbjuder Dig ett omväxlande och intressant arbete inom Västra Mälardalens Kommunalförbund. Låter nedanstående intressant? Då är Du välkommen att söka tjänsten.

Upphandlingsenhetens uppdrag:
Upphandlingsenheten ska hålla en för förbundsmedlemmarna gemensam upphandlingsfunktion med uppgift att samordna upphandlingar av varor och tjänster. Förbundets upphandlingsenhet består av 4 medarbetare och ingår i förbundets specialistavdelning. Uppdraget är att tillgodose behovet av specialistkompetens inom upphandlingsområdet. Upphandlingsenheten genomför enskilda, gemensamma och samordnade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader på uppdrag av förbundsmedlemmarna. Upphandlingsenheten handhar ramavtalsupphandlingar för förbundsmedlemmarna.

I tjänsten ingår att driva och ge stöd åt förvaltningsorganisationerna i inköps- och upphandlingsfrågor inom kommunerna och deras bolag. Utifrån sökandes kompetens och kvalifikationer kan tjänst komma att bli Upphandlare, alternativt Junior upphandlare.

Kvalifikationer och övriga meriter:
Du ska ha akademisk examen eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, IT och/eller teknik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift.

Meriterande är tidigare erfarenhet av offentligt upphandlings-/inköpsarbete och kunskap om gällande handelslagsstiftning och den lagstiftning (LOU) som reglerar offentlig upphandling.

Dina personliga egenskaper och sociala kompetens är av väsentlig betydelse för organisationens framgång och för att lyckas i rollen krävs bland annat att du är en flexibel och utåtriktad person. Eftersom ditt jobb omfattar många kontaktytor vill vi att du har en utpräglad samarbetsförmåga och lyssnar in behov, inger förtroende och skapar goda relationer. Det är en fördel om du har en helhetssyn och har lätt för att se samband och förutse konsekvenser.

Du är en organiserad, strukturerad och analytisk person med god förmåga att planera ditt arbete enligt tidplaner och mål. Du bör även ha en pedagogisk förmåga att åskådliggöra upphandlingsfrågor för våra beställare och andra då detta ingår i uppdraget. Utöver detta ser vi gärna att du är initiativrik och drivande, samt kan leverera resultat enligt högt ställda förväntningar.

Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation är önskvärt, likaså erfarenhet av förhandlings- och projektarbete samt Entreprenadrätt.

Tjänsten kräver att du har ett B-körkort.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Omfattning:
Heltid.

Tillträde:
Snarast möjligt eller enligt överenskommelse.

Lön:
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ansökan:
Vi tar emot ansökan via extern webbplats enligt annons på hemsidan. Urval sker löpande.

Sista ansökningsdag: 2015-08-17

Upplysningar om tjänsten lämnas av Avdelningschef Anders Melkersson tel. 0221-670081 eller Upphandlare Maria Söderberg tel. 0221-670083.

Fackliga upplysningar: Anna Larsson Vision, tel. 0221-670037

Vi undanber oss bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Vision Anna Larsson
0221-670037
Upphandlare Anders Melkersson
0221-670081
Administrativ chef Sven-Åke Lagerkvist
0221-670010 070-3826081
Berdskapssamordnare Lena Mäenpää
0221-670082
Chef Anders Melkersson
0221-670081
Upphandlare Maria Söderberg
0221-670083
Lön- och Personalchef Ann Karlsson
0589-670050
Avdelningschef Anders Melkersson
0221-670081
Systemförvaltare Ulrika Hellström
0589-670051
IT-chef Ivan Jaska
0221-670030

Sammanfattning

Besöksadress

Mästaregatan 13
KÖPING

Postadress

None
KÖPING, 73185

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

23 december 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024