OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tekniska verken är en del av cirka 260 000 privat- och företagskunders vardag. Varje timma, dag och natt, året runt, erbjuder vi produkter och tjänster som gör livet enklare. Vi levererar bland annat el, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas och effektiva energilösningar. Vår vision är att tillsammans med våra kunder bygga världens mest resurseffektiva region ? och vi är på rätt väg.
www.tekniskaverken.se
Du kommer att arbeta med:
Upphandlarrollen innebär att du tar ansvar för ett antal områden genom hela upphandlingsprocessen, från behovsanalys till färdigt avtal samt avtalsuppföljning. Koncernen har en stor bredd i sin verksamhet och upphandlingar återfinns inom många olika varu- och tjänsteområden. Du kommer att arbeta nära verksamheten där du fångar in behov och krav inför nya upphandlingar. Upphandlingar ska göras med stöd av gällande lagstiftning. Du förväntas också kunna axla en ledarroll i upphandlingsprojekt med medlemmar från koncernen. Arbetet som upphandlare är omväxlande och utvecklande och ger stort utrymme för egna initiativ och egen drivkraft.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har flera års arbetslivserfarenhet, är teknikintresserad samt med en god förståelse av inköpsprocessen. Relevant utbildning inom juridik/ekonomi/teknik, universitets-/högskoleutbildning eller motsvarande. Erfarenhet av avtalsskrivning, arbete i projektform samt upphandlingsarbete inom LUF är meriterande, där du då har arbetat med kravspecifikationer och förfrågningsunderlag. Du har god vana av Officepaketet liksom att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Du drivs av intresset att göra affärer, har förmågan att bygga formella och informella nätverk och trivs i förhandlingssituationer. Som person krävs att du är engagerad, analytisk, serviceinriktad, affärsmässig, en god kommunikatör, lyhörd och har en god samarbetsförmåga med såväl kunder och leverantörer som med kollegor. Du har förmåga att ta initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter och självständigt driva dessa mot uppsatta mål. Att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt samt att hålla överenskomna tidsramar är en självklarhet liksom att ge stöd och råd för verksamhet och kollegor i upphandlingsfrågor. Du har vana att arbeta med många olika saker samtidigt och ändå se helheten. Det är av stor vikt att du har en positiv syn och förhållningssätt till gällande upphandlingslagar som är vår vardag. Körkort för personbil är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Inköpsavdelningens vision är: Det som känns krångligt och byråkratiskt gör vi enklare och affärsmässigt!
Välkommen med din ansökan:
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2016-05-01.
Facklig information:
Cecilia Malm, Akademikerföreningen, tfn 013-20 80 00 eller Bo Karlsson, Vision, tfn 013-20 80 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Inköpschef Eva Braun
013-20 81 98
HR konsult Andreas Oliw
013-208000
HR-konsult Josefine Pihl
013-20 91 11
Redovisningschef Karolin Furberg
013-20 93 02
HR-konsult Veronika Mårtensson
013-20 82 85
IT-chef Patrik Nyberg
(+46) 013-20 91 49
HR-konsult Josefine Pihl
(+46) 013-20 91 11
HR-direktör Elisabeth Wenåker
013-20 82 25
Projektchef Peter Valvassori
013-20 90 21
Marknadskommunikationschef Anna Nestun
013-20 90 18