OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, landsting, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lokalt till globalt.
Målet för den administrativa verksamheten i MSB är att vara ett effektivt stöd som både stödjer och styr.
Ekonomienheten ingår, som en av åtta enheter i avdelningen för verksamhetsstöd. Ekonomienheten har cirka 25 medarbetare. Inom enheten finns myndighetens upphandlingsfunktion som arbetar med avtal och ger stöd i att genomföra upphandlingar för all verksamhet. På funktionen finns i dag sju medarbetare. Upphandlingsverksamheten är i ett utvecklingsskede.
MSB kommer under 2018 flytta till ett nytt aktivitetsbaserat kontor i Karlstad.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med kollegor att arbeta med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra myndighetens upphandlingsprocess. Det innebär att du självständigt genomför upphandlingar i samarbete med medarbetare och chefer, från förfrågningsunderlag till beslut. Upphandlingarna är av skiftande karaktär inom många olika områden, med stora upphandlingar av tjänster och specifika tekniska varor. Du kommer även att bidra till information och utbildning inom området. Arbetet innebär ett nära samarbete med chefer och medarbetare i organisationen.
Din kompetensprofil
Du har relevant akademisk utbildning med inriktning mot rättsvetenskap eller motsvarande utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från upphandling är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av avtalshantering och är van att läsa och tolka avtal. Du har arbetat med IT-baserade verksamhetssystem och har goda kunskaper i Excel.
Det är viktigt att du har god analytisk förmåga och har lätt för att skapa dig överblick och se samband. Då arbetet innebär mycket kontakter behöver du även ha en mycket god samarbetsförmåga och kunna kommunicera väl både skriftligt och muntligt. Du är drivande, har förmåga att arbeta självständigt, samt är noggrann och stresstålig. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
MSB ska vara en öppen, kompetent och drivande myndighet. Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av detta och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas tillvara.
Övrigt
Tjänsten är placerad i Karlstad och är en tillsvidareanställning. MSB tillämpar provanställning. Tillträde snarast efter överenskommelse.
Är du intresserad?
Har du frågor? Kontakta funktionsansvarig Carina Bülund eller strategisk upphandlare Sten Jansson. Fackliga företrädare är Åsa Andtbacka ST, Per-Olof Wikström SACO, Ann-Britt Paradis SEKO. Samtliga nås på telefonnr 0771-240 240 (växel).
Din ansökan
ska vara inkommen till MSB senast den 18 maj, märkt med referensnummer 2016/60. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Det är ditt ansvar som sökande att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som statlig myndighet omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på till exempel ansökningshandlingar är vi skyldiga att lämna ut dem.
MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Claes-Uno Brask, Enhetschef
0771-240 240
Lars Löfkvist, Projektledare
0771-240 240