OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsenheten är en spännande arbetsplats med uppdraget att göra goda affärer med ömsesidigt nöjda parter. Enheten har en strategiskt viktig roll i kommunens upphandlings- och inköpsfrågor. Enheten har också en viktig roll som ambassadör för nyttan och nödvändigheten med offentlig upphandling och de krav som ställs på affärsmässighet, juridisk korrekthet och verksamhetsnytta.
Nyköping är en stad som växer med en upphandlingsvolym på c:a 1 miljard för drift och 0,5 miljard på investeringssidan. Upphandlingsenheten är organiserad inom den centrala Ekonomiavdelningen och består av fyra upphandlingsprojektledare, en avtalscontroller, en måltidskonsulent och en kostassistent.
Upphandlingsenheten använder e-Avrop som är ett digitalt upphandlingssystem.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare har du ansvar för planering och affärsmässigt genomförande av upphandlingsprojekt inom olika varu- och tjänsteområden och med skiftande komplexitet. Du kommer tillsammans med olika uppdragsgivare inom kommunen leda upphandlingsarbetet, upprätta förfrågningsunderlag, ansvara för anbudsutvärdering och avtalsutformning. Intern rådgivning, förhandlingar, utbildning samt avtalsförvaltning ingår också som naturlig del av tjänsten
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning inom ekonomi/teknik/juridik eller annan bakgrund som vi bedömer likvärdig
• praktisk erfarenhet av upphandlingsarbete inom LOU eller LUF, och behärskar, öppet, selektivt och förenklat upphandlingsförfarande och förekommande utvärderingsmodeller.
• projektledarerfarenhet och erfarenhet av upphandling av byggentreprenader är särskilt meriterande.
• god förmåga att uttrycka Dig såväl muntligt som skriftligt.
För att lyckas i rollen som upphandlare måste du vara självgående, analytisk, strukturerad, ansvarsfull och initiativtagande. Du måste ha ett eget driv att arbeta mål- och resultatorienterat vilket bidrar till hela enhetens ständiga förbättringar och inte minst goda förmåga att förhandla och samarbeta med andra. Då arbetet innebär mycket kontakter både externt och internt är det viktigt att du har hög social kompetens, är förtroendeskapande och duktig på att bygga upp och underhålla interna och externa nätverk.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.
Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-704 704.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Nilsson
0155-24 84 04
Åsa Johansson
0155-24 81 83
Anna Möller
0155-24 85 59
Harriet Suomi-Forssblad
0155-45 75 19
Pekka Haapanen
0155-24 89 92
Per Norrhäll
0155-24 84 70
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155 – 45 74 20
Vision Åsa Johansson
0155-24 81 83
Akadermikerförbundet SSR Anna Möller
073-662 23 95
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155-45 74 20