Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

Då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig söker vi nu en upphandlare till inköpsenheten, som organisatoriskt ligger under kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning. Inköpsenheten består av fem medarbetare (varav fyra arbetar med upphandling och en som arbetar med avtalsuppföljning och avtalsadministration på halvtid och försäkringsfrågor på halvtid). Kommunstyrelsen ansvarar genom ekonomiavdelningens inköpsenhet för samordning av kommunens upphandlingsverksamhet.



ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare kommer du att självständigt driva, planera och genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader samt följa upp tecknade avtal. Du kommer även att arbeta som internkonsult åt kommunens olika verksamheter, ge råd och stöd i upphandlingsfrågor samt på uppdrag genomföra specifika upphandlingar. I rollen ingår också att vara med och utveckla kommunens upphandlingsarbete och system, genomföra internutbildningar samt informera och utbilda det lokala näringslivet avseende upphandlingsfrågor.

Kommunen arbetar i upphandlingsverktyget Visma Tendsign och analysverktyget Bubo Bubo för avtalsuppföljning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av upphandlings-/inköpsarbete, gärna med erfarenhet inom offentlig sektor och av upphandlingar enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling), men det är inget krav.

Du bör ha relevant utbildning och erfarenhet inom området, gärna en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, eller annan utbildning och/eller erfarenhet som är relevant.

Eftersom du som upphandlare kommer att ha många kontakter krävs att du besitter en god social kompetens och en pedagogisk förmåga. Vidare är du drivande, strukturerad och har lätt för att få saker gjorda.
Du ska ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i såväl tal som skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Körkort B krävs.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Intervjuer beräknas hållas i vecka 38-39

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Kristinehamn kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lönechef Lotta Rolfsson
0550-869 61
Vision Inger Svensson
0550-869 63
IT-chef Stellan Sjögren
0550-880 20
SACO Hans Hjelm
0550-880 25
Chef informationsenheten Lars Ahlqvist
0550-88003
DIK Torunn Öberg
0550-88171
Ekonomichef Morgan Persson
0550-880 24
Kanslichef Peter Eskebrink
0550-858 36
Personalchef Niclas Friman
0550-880 50
Vision Inger Svensson
0550-880 55

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn
None

Postadress

Kungsgatan 30
Kristinehamn, 68184

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

23 december 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024