OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsavdelningen
Sjukvård
Upphandlingsavdelningen på Karolinska Universitetssjukhuset genomför inköp och upphandlingar på uppdrag av sjukhusets olika verksamheter samt stödjer dessa i inköps- och upphandlingsfrågor.
Sjukhuset bedriver inte bara högspecialiserad vård utan även forskning och utbildning vilket gör att det finns en utpräglad bredd i behoven av utrustningar, varor och tjänster.
Vi samarbetar med länets övriga sjukhus och med SLL Upphandling med samordning av de stora behov av investeringar i medicinskteknik som landstinget står inför. Vi kan erbjuda dig en spännande utmaning i en av Sveriges största vård- och kunskapsorganisationer.
Arbetsuppgifter:
Du ska självständigt planera och genomföra upphandlingar i samverkan med sakkunniga från sjukhusets verksamheter och - i förekommande fall - den medicintekniska organisationen.
Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från upprättande av förfrågningsunderlag till uppföljning av tecknade avtal. Upphandlingarna genomförs ofta i projektform med upphandlaren som projektledare.
Varje upphandlare ansvarar dessutom för löpande kontakter och expertstöd inom upphandlingsfrågor till ett antal av sjukhusets verksamheter.
Du förutsätts aktivt medverka i avdelningens arbete med att utveckla arbetsformerna kring upphandling och inköp samt etablerandet av kontakter med befintliga och presumtiva leverantörer.
Kvalifikationer:
Du ska ha relevant utbildning från högskola eller yrkeshögskola med inriktning mot upphandling/inköp, teknik eller sjukvård, alternativt utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig.
Du ska ha relevant erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling och/eller inköp; gärna inom områdena medicinsk teknik och/eller vårdens förbrukningsvaror. Goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling och erfarenhet av att arbeta i projekt är meriterande.
Arbetet förutsätter god språklig förmåga i tal och skrift på svenska och engelska.
Vi förutsätter att du har mycket god datorvana, framför allt i Officepaketet.
Förmåga att leda arbetsmöten och genomföra muntliga presentationer och på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förutsätts
Personliga egenskaper:
Du ska ha intresse för den goda affären och kunna samarbeta med både interna uppdragsgivare och externa leverantörer för att hitta optimala lösningar för verksamheten.
Du ska vara strukturerad, noggrann och ha gott omdöme samt snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter.
Du ska ha förmåga att arbeta självständigt med parallella projekt och kunna ta egna initiativ för att skapa driv i upphandlingsprocessen.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. <b>Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.</b>