Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket (TLV) är en statlig myndighet som beslutar om vilken tandvård, vilka läkemedel och vilka förbrukningsartiklar som ska ingå i högkostnadsskydden. Vi ansvarar för apotekens handelsmarginal och regler för utbyte av läkemedel samt bedriver tillsyn. Vårt uppdrag är att få ut mesta möjliga hälsa för skattepengarna.

Arbetsuppgifter
Du har huvudansvaret att driva och genomföra myndighetens upphandlingar och avrop. Det rör sig till största del om myndighetsövergripande upphandlingar/avrop för IT-tjänster och produkter, HR eller Kommunikation men även mer verksamhetsspecifik upphandling inom finansiella analyser, prisjämförelsetjänst samt avrop av managementkonsulter. Du ger verksamheten stöd i hela inköpsprocessen, från operativt stöd i behovsanalysen, framtagande av kravspecifikation och anbudsinbjudan, genom annonsering via Visma Tendsign fram till upprättande av, för upphandlingen, lämpligt avtal. Du deltar även aktivt vid eventuellt utlämnande av allmän handling i upphandlingsärenden. Som upphandlare på TLV är du en del av upphandlingsfunktionen på stabsavdelningen.

Som myndighetens metodstöd i upphandlingar är du behjälplig i dagliga frågor samt utvecklar och förbättrar vår interna inköpsprocess. I det kan ingå att hålla TLV:s avtalsdatabas uppdaterad, revidera myndighetens inköpspolicy, ta fram eller uppdatera mallar och se till att informationssidan kring inköp på vårt intranät hålls à jour och är pedagogiskt upplagd.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom inköp/upphandling eller annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Du har självständigt arbetat med hela upphandlingsprocessen och har god kunskap i LOU. För att lyckas i rollen krävs att du har erfarenhet av att självständigt ha upprättat avtal efter genomförd upphandling och att du har kunskap i reglerna vid utlämnande av allmän handling.

För att på ett framgångsrikt sätt klara av arbetet krävs att du är relationsskapande som person. Du behöver också ha ett sinne för att på ett pedagogiskt sätt kommunicera arbetet om upphandling och inköp internt. Det är viktigt för oss att du är ansvarstagande och lösningsfokuserad.

Anställningsform
Tillsvidareanställning. TLV tillämpar 6 månaders provanställning.

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan, märkt dnr 3117/2016 med meritförteckning senast den 17 november via www.tlv.se/jobb.

Övrigt


TLV arbetar för att erbjuda en attraktiv och inkluderande arbetsplats som är fri från diskriminering. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där alla medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv och vi söker dig som uppskattar att arbeta i en organisation med hög förändringstakt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tord Sjöberg, Enhetschef
08-568 427 21
Eva Finder, Saco
08-568-420 57
Christian Larsen, ST
08-568 420 61
Tord Sjöberg, Enhetschef
0856842721
Christian Larsen, ST
0856842061
Eva Finder, Saco
0856842057
Jonathan Lind Martinsson, Enhetschef
08-568 420 98
Svante Rasmuson, Enhetschef
0708–63 93 31
Eva Finder, SACO
08-568 420 57 (nås till 3 augusti)
Christian Larsen, ST
08-568 420 61 (nås från 24 juli)

Sammanfattning

Besöksadress

Box 22520 10422
None

Postadress

Box 22520 10422
Stockholm, 10422

Liknande jobb


21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024

Entreprenadupphandlare

Entreprenadupphandlare

20 november 2024

E-handelsansvarig, Solna stad

E-handelsansvarig, Solna stad

20 november 2024