Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr 2016/058198

Arbetsmiljöverket arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra. Vi erbjuder utvecklande och samhällsnyttiga uppgifter i en kunskapsintensiv miljö. Arbetsmiljöverket har ca 600 anställda.

En av våra två upphandlare kommer att gå i pension under våren 2017 och vi söker nu en ersättare. Du kommer att vara placerad vid enheten för ekonomi-, planering- och anskaffning som ansvarar för myndighetens upphandlingar. Enheten ansvarar också för redovisning och ekonomistyrning, verksamhetsplanering, internkontroll samt e-handel.

Ditt nya arbete: Innebär att du självständigt driver arbetet med att planera och genomföra upphandlingsprojekt i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU). Arbetet omfattar hela processen från förfrågningsunderlag (i vissa fall från behovsanalys) till avtalsförvaltning. I arbetsuppgifterna ingår också att informera om aktuella avtal, ge råd och stöd till interna beställare, utbilda i upphandlingsregler samt att aktivt medverka i att utveckla myndighetens upphandlingsarbete. Som upphandlare kommer du att arbeta brett med alla typer av avtalsområden. De flesta upphandlingarna på Arbetsmiljöverket rör upphandling av tjänster.

Vi söker dig som har: högskoleexamen inom t.ex. juridik eller ekonomi eller har annan kombination av utbildnings- och erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig minst 2 års aktuell erfarenhet av att självständigt planera, genomföra och utvärdera upphandlingar inom offentlig verksamhet erfarenhet av att upprätta avtal i anslutning till genomförda upphandlingar dokumenterade kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU) erfarenhet av avrop från centrala ramavtal god förmåga att uttrycka dig, både i tal och skrift
Det är meriterande om du har: erfarenhet av arbete med elektroniska upphandlingssystem erfarenhet av att genomföra utbildningar förhandlingserfarenhet erfarenhet av strategisk upphandling
Personliga egenskaper: Du har ett metodiskt arbetssätt samt förmåga att planera och prioritera. Du har god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Du trivs med att arbeta självständigt men också att samarbeta med andra. Du är en noggrann och analytisk problemlösare.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Mer om anställningen: Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Lindhagensgatan 133 i Stockholm. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och individuell lönesättning. Mer information om Arbetsmiljöverket hittar du på www.av.se .

Om du har frågor: Om har frågor om arbetet kontakta gärna Tomas Jonsson, enhetschef, telefon 010-730 99 27 eller Karin Holmgren, upphandlare, 010-790 99 52 Fackliga kontaktpersoner är Maria Martinsson för fackförbundet ST, telefon 010-730 92 73 och Maja Todorovic för SACO, telefon 010-730 96 27.



Välkommen med din ansökan senast den 15 januari 2017.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Jonsson
+46 010-730 99 27

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagens gata 133
None

Postadress

Arbetsmiljöverket
Stockholm, 11279

Liknande jobb


Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024