Upphandlare

Arbetsbeskrivning

I vår kommun finns en livskvalitet utöver det vanliga. Vårt världsarv Höga Kusten inspirerar dig som gillar en dramatisk natur med många upplevelser och stor frihetskänsla. Kramfors är en trygg småstad med bra service som gör din vardag enkel. När du ska resa finns tåg och flyg nära tillhands och tar dig snabbt både mot norr och söder. Kommunen är Kramfors största arbetsgivare med många olika yrken. Kommande pensionsavgångar och ett ökat personalbehov har legat till grund för att Kramfors kommun nyligen antog ett nytt personalpolitiskt program. Programmet sträcker sig till 2020 och innebär bland annat ett ökat fokus på kompetensförsörjning. I Kramfors arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare och har 2016 blivit utsedd till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor.



ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare hos oss i koncernstaben är du en av två specialister i hela upphandlingsprocessen som ger stöd till den upphandlande verksamheten. Det innebär att självständigt driva upphandlingsprojekt inom alla de områden som finns i kommunkoncernen.

I upphandlaren roll ingår förutom att ge stöd och service även att informera i upphandlingsfrågor och att utbilda verksamheterna. Arbetet innebär också att utveckla metoder och arbetssätt för att förenkla och förbättra.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning på ekonomi, upphandling/inköp, juridik eller annan motsvarande utbildning som vi bedömer lämplig. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av upphandlingsfrågor från offentlig sektor och har mycket goda kunskaper om Lagen om Offentlig upphandling (LOU) och har självständigt genomfört upphandlingar.

Som person ska du ha lätt för att samarbete och skapa förtroende, vara strukturerad och trygg med att jobba med olika upphandlingsområden. Du ska trivas med ett konsultativt arbetssätt, vara självgående och ansvarstagande med en god pedagogisk förmåga. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kramfors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas däremot vid begäran.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson

Kommunikationschef Nina Ulander

Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström

Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137

Sammanfattning

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024