OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlare till Riksgälden
Är du en analytisk, strukturerad person som är nyfiken på offentlig upphandling inom en spännande finansiell sektor? Då har vi jobbet för dig.
Arbetsuppgifter och tjänsten
Riksgälden söker en junior upphandlare till myndighetens centrala upphandlingsfunktion. Du kommer att få praktiskt utbildning av oss på plats och arbeta tillsammans med en senior upphandlare. Om du inte har erfarenhet av arbete på myndighet skolar vi in dig i den statliga värdegrunden.
Upphandlingsfunktionen genomför ca 70-80 upphandlingar årligen. Du får gärna ha intresse för strategiska upphandlingar som finansiella tjänster och IT-tjänster, då dessa är våra vanligaste upphandlingsområden. Upphandlingsfunktionen är en del av ekonomienheten med totalt 15 medarbetare. Du rapporterar till biträdande enhetschef.
Arbetet som junior upphandlare på Riksgälden innebär bland annat att:
• planera och genomföra avrop på statliga och interna ramavtal
• genomföra direktupphandlingar
• vara avtalscontroller
• medverka till att förvalta och utveckla styrande dokument
• medverka till att utveckla processer och rutiner
• hålla dig uppdaterad kring aktuell lagstiftning och praxis
• medverka i strategiskt utvecklingsarbete och utbildningsinsatser
Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig med yrkeshögskoleutbildning inom offentlig upphandling, alternativt högskoleutbildning med teknisk, ekonomisk eller juridisk inriktning. Du kan också ha tillägnat dig kunskaper som vi bedömer vara likvärdiga. Du är van användare av MS Office och har en förmåga att snabbt lära dig nya upphandlingsverktyg. Du uttrycker dig tydligt i tal och skrift.
Som person är du analytisk, noggrann och positiv. Du har god kommunikationsförmåga och integritet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontakt
Om du har frågor är du välkommen att ringa biträdande enhets- och ekonomichef, Jessica Palm, 08-613 45 82.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.riksgalden.se/jobb senast den 2 december 2018. Ange referens 2018/1049
Urvalet av kandidater sker löpande.
Arbetspsykologiska tester kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen.
Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas vilket gör att svensk medborgarskap är ett krav.
Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning
Riksgälden erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter. Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. I uppdraget ingår att vara statens internbank, förvalta statsskulden och ge statliga garantier och lån. Riksgälden har även fått i uppdrag att ansvara för finansieringssystemet för kärnavfall. Vi ansvarar också för statens bankkrishantering och insättningsgarantin. Vårt kontor finns i centrala Stockholm. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Norström, Upplåningschef
0705485299
Jörgen Eklund, Kommunikationschef
08 613 45 95
Eva Cassel, Avdelningschef
08-613 47 51