Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Om jobbet 
Vi söker dig som är en erfaren upphandlare med intresse och kunskap för att vidareutveckla vår upphandlingsprocess och driva upphandlingar och inköp i samarbete med kollegor från olika delar av Brås verksamhet. 
 
För att vidareutveckla och driva upphandlings- och avtalshanteringsprocesserna inrättas en ny tjänst på Brå. Arbetet innebär såväl utvecklings- och förbättringsarbete som att styra och genomföra de upphandlingar och avrop som krävs för Brås anskaffningar. Det innebär såväl strategiskt arbete som administration. Du kommer att ansvara för att vidareutveckla upphandlingsprocessen samt skapa rutiner och verktyg. Brås inköpsbehov präglas främst av varor till kontorsdriften samt IT- och konsulttjänster. Vi arbetar idag i upphandlingsverktyget Kommers. 
 
I rollen ingår också ett övergripande ansvar för den avtalshantering och avtalsuppföljning som upphandlingar och inköp utmynnar i samt att utföra den administration som krävs för detta. Dessutom kan det förekomma arbetsuppgifter som t ex. upprättande av riktlinjer, utveckling av processer och rutiner. 
 
Tjänsten är placerad på myndighetens kansli. 
 
Vi söker dig som har  minst 2 årig eftergymnasial utbildning med inriktning på upphandling eller har förvärvat motsvarande kunskaper genom erfarenhet, flera års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar enligt LOU för statlig myndighet eller kommun,  aktuell kunskap om nuvarande LOU,  mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska, särskilt i skrift. 
 Vi ser också gärna att du har erfarenhet av avtalsuppföljning och utveckling av upphandlings och avtalsarbete. 
 
Som person är du självgående och strukturerad. Du är pedagogisk och har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra för att förstå verksamhetens behov. I den här rollen är det viktigt att du har integritet samt är prestigelös och flexibel i ditt arbetssätt. Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna.  
 
Anställningen och ansökan 
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde i maj eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning och individuell lönesättning. Brå vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk kulturell mångfald tillför verksamheten.  
 
Närmare upplysningar lämnas av verksjurist Märta Philp tfn 08-527 58 473 eller förvaltningschef Björn Borschos tfn 08-527 58 418. Vid frågor kring anställningsvillkor går det bra att kontakta personalchef Margareta Minnhagen tfn 08-527 58 486. Facklig kontaktperson för ST är Linnea Abramowski, 08-527 58 423 och för SACO Roger Karlsson tfn 08-527 58 526. 
 
Välkommen med din ansökan senast den 17 februari 2019. För att söka jobbet klickar du på länken nedan. Du kan också skicka din ansökan med CV och personligt brev till Brå, Registrator, Box 1386, 111 93 Stockholm. Ange diarienummer 2.1.1- 0025/19på ansökan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Vesterhav

Petra Törnblom
0760-036080
Petra Törnblom
0760-036080
Anna Sellin
08-52758432
David Shannon
08-527 58 445
Nadja Bogestam
08-527 58 507
Lovisa Nilsson
08-527 58 497
Lovisa Nilsson
08-52758497
Lovisa Nilsson
08-52758497
Margareta Minnhagen
08-527 58 486

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brottsförebyggande rådet Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön individuell lön
  • 40 t/v tillsvidare
  • Publicerat: 11 februari 2019

Besöksadress

Tegnergatan 23
None

Postadress

Tegnergatan 23
Stockholm, 11193

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024