Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Ser du ditt arbete som ett hantverk och tycker om att driva processer framåt? Trivs du med att samarbeta och inspirera i en verksamhet med beställare och kravställare från många olika kompetensområden och bakgrund? Kan du driva flera avrops- upphandlingsprocesser som befinner sig i olika skeden framåt samtidigt? Då är denna tjänst för dig.

Vi söker en upphandlare till ekonomienheten. Enheten består av en ekonomichef och fem medarbetare som ansvarar för Kungliga bibliotekets ekonomiadministration samt inköp- och upphandlingsstöd. 

Som upphandlare hos oss arbetar du mot beställare i hela verksamheten för att samordna myndighetens inköp och upphandlingsarbete. 

Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare på KB arbetar du med en stor bredd av varor och tjänster. Du genomför upphandlingar och avrop i nära dialog med beställare och kravställare från hela verksamheten och leder och stödjer dem genom hela processen och upphandlingens olika faser. Du kommer även att medverka i informations- och utbildningsinsatser. Arbetet sker i nära samarbete med verksjurist och upphandlingsansvarig.

Kvalifikationskrav
Vi ser att du har:
- Eftergymnasial utbildning med inriktning mot något av områdena upphandling, inköp, ekonomi, juridik eller motsvarande kunskaper och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
- Flera års erfarenhet av arbete med offentlig upphandling
- Erfarenhet av att arbeta med upphandlingsverktyg
- Mycket goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU)
- Goda kunskaper i MS Office
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är dessutom meriterande om du har:
- Erfarenhet av TendSign

Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad, självgående och får saker gjorda. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och kompetens att bygga goda relationer med dina kollegor och beställare i verksamheten. Du är lyhörd till deras behov samtidigt som du kan förklara rutiner och tillvägagångssätt i upphandlingsförfarandet.

Du har lätt för att samarbeta med andra och bidrar gärna med egna erfarenheter och kunskaper. Då vi arbetar med hela spektret av produkter och tjänster i våra upphandlingar, är det viktigt att du trivs i en sådan roll och uppskattar den bredd arbetet erbjuder. Din erfarenhet inom området har byggt upp en grundtrygghet i ditt sätt att arbeta och bemöta beställare och kravställare. Du har en stark känsla för service och du förstår vikten av att lämna god kvalitet även vid arbete i högt tempo. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varaktighet
Detta är en tillsvidareanställning som omfattar heltid med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. 

Kontaktpersoner
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tony Szabo, enhetschef, 010 709 31 85 eller Evelina Ohlsson, HR-generalist, 010-709 31 43. Fackliga kontaktpersoner är Anneli Granholm för ST-KB, 010-709 33 19 och Anneli Modén för Saco-KB, 010-709 34 35.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2019-04-10 märkt med diarienummer KB 2019-279. I Kungliga bibliotekets rekryteringsprocess används urvalsfrågor som en första urvalsmetod. Var därför noga med dina svar så att de speglar din kompetens och erfarenhet på ett korrekt sätt.

Om Kungliga biblioteket
Kungliga biblioteket, KB, är Sveriges nationalbibliotek. Våra samlingar sträcker sig mer än tusen år bakåt i tiden och växer varje dag. Vi har allt från handskrifter, böcker och tidningar till musik, film och datorspel. KB bevarar och tillgängliggör vårt kulturarv och främjar samverkan mellan Sveriges bibliotek. Ytterst handlar uppdraget om demokrati, jämlikhet och fri åsiktsbildning. Dessutom är KB en arbetsplats för forskare, studenter och ca 330 medarbetare.

Vi vill ge lika möjligheter för alla och värdesätter jämlikhet och mångfald i vår verksamhet.

Kungliga biblioteket har gjort medieval för denna rekrytering. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Biblioteket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön enl. överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 mars 2019

Besöksadress

Humlegården, 10241 Stockholm
None

Postadress

Humlegårdsgatan 26
Stockholm, 11446

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024