OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 113 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
Upphandlingsenheten i Lunds kommun är organisatoriskt placerad under ekonomiavdelningen inom kommunkontoret och består idag av åtta medarbetare. Då en av våra medarbetare valt att gå vidare söker vi nu en ersättare.
Upphandlingsenhetens viktigaste uppgift är att organisera och utveckla upphandlingsverksamheten samt att genomföra kommunövergripande upphandlingar. Andra viktiga områden är service, råd, stöd och utbildning till verksamheterna i upphandlingsfrågor.
Upphandlingsenheten lämnar också stöd till ett antal närliggande kommuner samt samordnar och genomför en del upphandlingar gemensamt för kommunerna. Vi samarbetar också med Räddningstjänsten Syd, Lunds kyrkliga samfällighet, Östervångsskolan, LKF och Lunds Energikoncernen.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter blir att i rollen som projektledare självständigt leda och genomföra upphandlingar, ansvara för ett antal avtalsområden, upprätta avtal samt genomföra avtalsuppföljning. Arbetet innehåller bland mycket annat även rådgivning i upphandlingsfrågor och att svara på avtalsrelaterade frågor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, gärna inom ekonomi, inköp och/eller logistik. Har du kunskaper om inköp inom offentlig sektor och lagen om offentlig upphandling (LOU) är det meriterande. Erfarenhet från inköpsarbete inom det privata näringslivet är också ett plus.
Arbetet kräver många kontakter varför du har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Du gillar ett högt arbetstempo och är stresstålig.
Du har ett utpräglat intresse för den ”goda affären” och goda affärsrelationer. Du är serviceinriktad, lyhörd och med hög integritet. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Dina personliga egenskaper och ett genuint intresse för att arbeta med offentlig upphandling väger tungt i relation till tidigare erfarenhet. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Petrusson, upphandlingschef Lunds kommu
046-35 50 64
Charlotta Waern, personalchef LKF
046-35 85 35
Nås via kommunens växel
046-35 50 00
Magdalena Titze, budgetchef
046-35 50 27
Sophie Stakston, Wise Professionals
0765-454027
Rekryteringskonsult, Meritmind Sofia Herrström
Ekonomidirektör Henrik Weimarsson
046-35 50 28
Upphandlingschef Lunds kommun Birgitta Petrusson
046-359 50 64