OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen söker en upphandlare för vikariat vid föräldraledighet
Som upphandlare på Socialstyrelsen arbetar du som internkonsult och har en rådgivande och stödjande roll vid upphandlingar. Du medverkar i hela processen dvs. i förarbetet, med att ta fram förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering, tecknande av avtal och uppföljning. Socialstyrelsen upphandlar och avropar i huvudsak kvalificerade konsulttjänster och interna stödtjänster. Som upphandlare medverkar du även vid framtagande och tecknande av myndighetens övriga affärsavtal. Andra arbetsuppgifter kommer att bestå av att ge råd och stöd i upphandlings-, avtals-, samt sekretessfrågor.
Vi söker dig som är jurist eller har annan relevant utbildning inom upphandling kombinerat med några års erfarenhet av upphandling samt lagen om offentlig upphandling. Har du erfarenhet av affärsjuridik är det meriterande.
Som upphandlare krävs att du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och har personlig integritet. Vidare krävs att du har ett konsultativt förhållningssätt och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055