OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SERVICEKONTORET Söker Upphandlare Då vår nuvarande upphandlingsfunktion behöver förstärkas söker vi ytterligare en medarbetare, så att vi blir totalt tre upphandlare.Upphandlingsfunktionen är placerad vid servicekontoret, som också omfattar resultatområdena juridik, information, löner, redovisning, kontorsservice, säkerhetssamordning och projektledning Enheten svarar för att inom området upphandling och logistik, verka som konsulter till verksamheten i avtals- och upphandlingsfrågor.Detta skall ske med hög kompetens för att uppnå såväl kommunnytta och kunskapsspridning, som med goda relationer till anlitade leverantörer.Långsiktigt verkar enheten för att öka köptroheten och att minska antalet leverantörer och fakturor.Arbetsuppgifterna innebär att självständigt handlägga upphandlingsärenden inom ett antal avtalsområden, från kravspecifikation och förfrågningsunderlag till upphandlingsbeslut och avtal.Kontakter med beställare, leverantörer, myndigheter, kommuner.m fl.Vi söker Dig som har lämplig högskoleutbildning eller annan jämförbar utbildning och erfarenhet av offentligt upphandlingsarbete.- Goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling.- God kommunikativ förmåga, då arbetet fortlöpande innebär kontakter med leverantörer och förvaltningar/enheter.- Erfarenhet av självständigt arbete som upphandlare.- Förmåga att arbeta självständigt och effektivt.Det är en heltidstjänst med tillsvidareanställning.Tillträde efter överenskommelse.(Refnr 55/06) Lön och anställningsvillkor enligt kollektivavtal.Välkommen med Din ansökan senast den 20 september 2006 till Lidköpings kommun, Servicekontoret, 531 88 LIDKÖPING vid Vänern.Vi verkar för att på alla nivåer anställa kvinnor och män med olika etniska och kulturella bakgrunder.www.lidkoping.se