OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Inköpsenheten administrerar upphandlingar, avtalsformuleringar, avtalsuppföljning, leverantörsbedömning m m för kommunens nämnder och bolag samt i en inköpssamverkan med kommunerna i Kronobergs län. Din uppgift blir att självständigt planera och genomföra upphandlingar i projektform i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU). Arbetet genomförs ofta i samarbete med uppdragsgivare och referensgrupper. Varje projekt sträcker sig oftast över en tid om 6 - 9 månader. Upphandlingsprojekten omfattar upphandling av både varor och tjänster och avser vanligtvis ramavtal att gälla ca 3 år. I tjänsten ingår även att genom information och utbildning profilera och marknadsföra enhetens roll såväl internt inom kommunens organisation som externt till övriga samverkansparter och leverantörer. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller annan utbildning som bedöms lämplig. God kunskap om upphandlingsarbete inom offentlig sektor samt kunskaper i LOU väger tungt. Du har pedagogisk förmåga, är utåtriktad och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.