OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för fastigheter & service, där tjänsten är placerad svarar för fastighetsförvaltning, fastighetsstöd till våra utlandsverksamheter, lokalförsörjning och FM-frågor. Exempel på vad vi hanterar inom FM-området är kontorsservice, restaurang, städ, växel, telefoni, post & distribution. För Svenska kyrkan är det viktigt att agera som en ansvarstagande organisation. Inom området upphandling/inköp betyder det att vi skall vara affärsmässiga och ta hänsyn till ett flertal parametrar såsom kvalitet, ekonomi, etik och hållbar global utveckling. Arbetsuppgifter: Du arbetar med upphandlingar på såväl nationell som internationell nivå, vilket bland annat innebär att du ansvarar för upphandlingspolicy samt implementering och dokumentation av densamma. Inom ramen för Ekonomiavdelningens uppgifter och ansvar är du vår expert på att skapa förfrågningsunderlag, systematiskt utvärdera anbud samt konstruera avtal. Som upphandlare bistår du även Kyrkokansliets övriga avdelningar vid såväl upphandlingar som inköp av varor, tjänster och entreprenader. Att ansvara för internutbildning inom upphandlingsområdet ingår också i arbetsuppgifterna. Kvalifikationer: Du har högskoleutbildning inom ekonomi och/eller juridik, gärna med teknisk inriktning. Du har flerårig erfarenhet av upphandlings- och inköpsarbete, förhandlingar, upprättande av avtal och leverantörsutveckling. Erfarenhet inom etik och internationella konventioner såsom ILO:s konventioner och OECD:s riktlinjer för multinationella företag är meriterande. Kunskaper om LOU är meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt samt mycket goda kunskaper i engelska. Som person är du serviceinriktad, analytisk, affärsmässig och initiativrik.