Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Upphandlingscentrum i Linköping Upphandlingscentrum inom Landstinget i Östergötland ansvarar för landstingets samtliga upphandlingar av varor, utrustning, tjänster och entreprenader för hälso- och sjukvård, tandvård, IT-verksamheten och fastigheter.Enheten är landstingsledningens expertresurs och fungerar även som en konsultativ, strategisk resurs för hela landstinget i upphandlingsfrågor.Den totala upphandlingsvolymen är cirka 1,9 miljarder kronor per år.Upphandlingarna omfattar såväl ramavtal som enskilda investeringsärenden.Inom upphandlingsområdet ingår förutom upphandlingar även utrustningsplanering vid om- och nybyggnation samt att vara kommersiell rådgivare till landstingets olika verksamheter.Upphandlingarna baserar sig på välgrundande kravspecifikationer och beslutsunderlag och sker i samråd med uppdragsgivare, material- och sortimentsgrupper samt teknisk och medicinsk expertis. Dina arbetsuppgifter Är att i nära samarbete med olika uppdragsgivare och expertgrupper genomföra kvalificerade upphandlingar av förbrukningsvaror samt utforma ramavtal och fortlöpande lägga beställningar.Tjänsten avses med tiden inriktas mot mera arbete med vår e-handelsportal och i vårt nya system, Agresso.Som upphandlare svarar du för hela upphandlingsprocessen, det vill säga faktainsamling, anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling, avtal med leverantörer och uppföljning av avtal.Du ansvarar för att samordna kontakt med flera aktörer; användarna, sakkunniga, leverantörer, kollegor med mera.Sammantaget är din roll som upphandlare mycket central.Du skall vid behov även genomföra upphandlingar inom andra produktområden än dina egna och vara rådgivare för verksamheten i upphandlingsfrågor. Din kompetens Vi söker dig som har; en lämplig utbildning på högskolenivå, till exempel civilingenjör/logistiker eller gymnasieutbildning med flerårigt arbete inom upphandling.en lämplig erfarenhet av upphandlingsarbete och förhandlingar.god erfarenhet av arbete med IT-lösningar och gärna logistik.förmåga att driva upphandlingsprojekt från uppdragsstart till undertecknade avtal.ett uttalat intresse för affärer och är van att arbeta strukturerat och flexibelt.naturlig pondus och är van att fatta beslut.förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.Tjänsten innebär ett mycket brett kontaktnät framför allt internt inom Landstinget i Östergötland med totalt 11 500 anställda samt med leverantörer och i viss utsträckning med andra offentliga aktörer.Du skall därför vara en öppen och utåtriktad person som har lätt för att samarbeta.Upphandling sker enligt Lagen om Offentlig Upphandling (LOU), varför kompetens om lagen är meriterande.Tillträde tidigast i januari 2008.Anställningen avser 12 månader med en tidsbegränsad anställning 100 % på grund av en föräldraledighet, med eventuell möjlighet till förlängning.Välkommen med din ansökan, meritförteckning samt löneanspråk via brev/E-post märkt med referensnr.Upph-2007- 139, till:

Sammanfattning

Besöksadress

Österbymo
None

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Operativ inköpare till Göteborg

Operativ inköpare till Göteborg

25 november 2024