Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Upphandlingsfunktionen är en del av Lantmäteriets stödverksamhet och genomför upphandlingar av varor/tjänster och tecknar övergripande ramavtal eller divisions-/enhetsspecifika avtal. Dessutom genomför funktionen på uppdrag av Ekonomistyrningsverket (ESV) upphandlingar inom ramen för den statliga inköpssamordningen. Tjänsten är placerad i Gävle. Huvudsakliga arbetsuppgifter: . På uppdrag av och i nära samarbete med verksamhetsansvariga inom Lantmäteriet genomföra upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) samt utarbeta ramavtal för avrop . På uppdrag av ESV genomföra upphandlingar inom ramen för den statliga inköpssamordningen . Delta i arbetet med ständiga förbättringar inom ramen för vårt kvalitetsledningssystem (ISO 9001:2000) Önskvärda kvalifikationer: . Högskoleutbildning med ekonomisk eller juridisk inriktning med kunskaper inom LOU, alternativt upphandlingskompetens förvärvad genom grundläggande utbildning inom området kompletterad med flerårig praktisk erfarenhet av offentlig upphandling . Förhandlingsvana . God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, även på engelska . Goda kunskaper i MS Office . Viktiga personliga egenskaper är bl a: positiv, förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp, initiativförmåga, kommunikativ med ett konsultativt förhållningssätt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmäteriet
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 4 december 2007
  • Ansök senast: 4 januari 2008

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024