Upphandlare

Arbetsbeskrivning

I Landstinget Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas - både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Vill du vara med och bygga Landstinget Kronobergs framtida inköpsverksamhet?
Vi söker två strategiska upphandlare!

Just nu håller upphandlingsavdelningen i Landstinget Kronoberg på med ett utvecklingsarbete med syfte att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten i landstingets inköp. För att aktivt kunna driva på utvecklingen i denna riktning behöver vi förstärka med två nya upphandlare/projektledare.

Som upphandlare i Landstinget Kronoberg ingår du i en grupp med tio personer. Vi arbetar i trivsamma och renoverade lokaler på Sigfrids-området i centrala Växjö.


ARBETSUPPGIFTER
Verkar det lockande att göra bra affärer som leder till samhällsnytta för kronobergarna? Då kan det här vara utmaningen för dig. Vi söker dig som vill göra affärsmässiga upphandlingar i Landstinget Kronoberg. Du kommer att vara med tidigt i processen för att planera, paketera och genomföra upphandlingen i samarbete med den berörda avdelningen. Din uppgift blir också att arbeta med kontinuerliga förbättringar av våra arbetssätt och metoder.

Arbetet innebär många kontakter, såväl inom landstinget som med externa leverantörer. En av tjänsterna är inriktad mot medicinskteknisk utrustning och den andra mot förbrukningsmaterial till sjukvården mm.

Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierande arbete där du tillsammans med engagerade kollegor kommer att göra skillnad.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett uttalat intresse för affärer. Du är initiativrik, mål- och kvalitetsinriktad, van att arbeta självständigt och professionellt i mötet med leverantörer och kunder. Du måste därför ha lätt att kommunicera i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Vidare kräver rollen att du har en analytisk förmåga. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser gärna att du har en utbildning på högskolenivå med inriktning mot ekonomi, teknik, kombinerad med några års erfarenhet av inköpsarbete. Alternativt lång erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete. Särskilt meriterande är erfarenhet som strategisk inköpare i offentlig verksamhet. Körkort är ett krav.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Verksamhetschef Upphandling Gert-Olov Karlsson
0470-58 62 99
SKTF Else-Marie Banner
0470-58 70 81 (exp)

Sammanfattning

Postadress

Box 1223
Växjö, 35112

Liknande jobb


Operativ upphandlare av tekniska konsulter, Solna stad

Operativ upphandlare av tekniska konsulter, Solna stad

23 december 2024

Upphandlingssamordnare, Solna stad

Upphandlingssamordnare, Solna stad

23 december 2024

2 januari 2025

2 januari 2025