OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpsavdelningen ingår i kommunledningskontoret och samordnar Värnamo kommuns upphandlingsverksamhet.
Inköpsavdelningen ansvarar för kommunens större enskilda upphandlingar av varor och tjänster, ramavtal, implementering av elektronisk handel samt kommunens centrala fakturahantering.
Samverkan i inköpsfrågor förekommer i länets inköpsgrupp men också mellan kommunerna Gislaved, Gnosjö, Värnamo och Vaggeryd.
Arbetsuppgifter:
Du ingår i ett upphandlarteam som tillsammans utvecklar ett gott samarbetsklimat med hög servicenivå till våra förvaltningar och bolag och goda relationer till leverantörerna. Du arbetar som projektledare vid större upphandlingar och ansvarar för specifika varu- och tjänsteområden. Du deltar även i utveckling av upphandlingsarbetet och effektiva arbetsprocesser. Du ges även möjligheter till personlig kompetensutveckling inom upphandlingsområdet.
Kvalifikationer:
Vi vill att du:
- har för tjänsten lämplig akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, upphandling eller motsvarande erfarenhet
- har erfarenhet av projektarbete
- har erfarenhet av offentlig upphandling samt kunskaper i LOU, annat inköpsarbete och/eller annan erfarenhet som bedöms lämplig
Det är en merit att ha genomgått SOI:s diplomerings- och/eller certifieringsutbildning.
Egenskaper:
Vi vill att du som person:
- har god samarbetsförmåga
- är utåtriktad och har servicekänsla
- är stresstålig och resultatinriktad
- är strukturerad, noggrann och en god analytiker
- har förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt
Info till dig som idag bor på annan ort:
Medflyttandeservice www.varnamo.se/gottomplats
Nätverk för nyinflyttade www.varnamo.se/snabblankar/nyinflyttad