OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket (TLV) är en statlig myndighet som beslutar om vilken tandvård, vilka läkemedel och vilka förbrukningsartiklar som ska ingå i högkostnadsskydden. Vi har även en roll på apoteksmarknaden där vi ska bidra till god service och tillgänglighet på apotek i Sverige. Vårt uppdrag är att få ut mesta möjliga hälsa för skattepengarna.
Vi söker en upphandlare till den administrativa avdelningen för arbete med upphandling i en dynamisk och förändringsbenägen organisation. TLV växer och vi har behov av en särskild upphandlingsfunktion på heltid.
Administrativa avdelningen ansvarar för personalfrågor, ekonomi- och budgetfrågor, verksamhetsplanering och utveckling, kvalitetsfrågor, IT, registratur, säkerhets-, förvaltnings- och upphandlingsjuridik, arkiv, miljö, fastigheter, lokaler samt reception. Vårt uppdrag är att styra och stödja verksamheten på TLV i syfte att bidra till att myndigheten når sina mål.
Som upphandlare kommer du att ansvara för myndighetens upphandlingar av varor och tjänster. Upphandlingar inom TLV bedrivs vanligen i arbetsgrupp där sakavdelningen som behöver tjänsten/varan är kravställare och upphandlare/upphandlingsjurist är med och stödjer arbetet. Du kommer att planera, leda och genomföra upphandlingar, från behovsanalys och framtagande av förfrågningsunderlag till avtalsuppföljning. Du kommer även att ge råd och stöd i inköpsfrågor. Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför organisationen, vilket förutsätter en god samarbetsförmåga.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom områdena juridik, ekonomi alternativt adekvat utbildning inom upphandling eller inköp. Vidare krävs bred erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling och dess praktiska tillämpning. Du har stort intresse av upphandling och inköp och vill vara delaktig i utvecklingen av dessa områden. Du har ett affärsmässigt synsätt.
Du har erfarenhet av att genomföra annonserad upphandling enligt lagen om offentlig upphandling samt avrop med förnyad konkurrensutsättning från samordnade statliga ramavtal.
Meriterande är
-.att genomföra avtalsuppföljning i anslutning till genomförda upphandlingar
- erfarenhet av att upprätta avtal i anslutning till genomförda upphandlingar
- erfarenhet från arbete i offentlig sektor
- arbete med e-handelssystem eller elektroniskt beställningssystem
- förhandlingserfarenhet
- erfarenhet av att arbeta med utveckling av interna processer och policies
Du är initiativrik, mål- och kvalitetsinriktad, van att arbeta självständigt och professionellt i mötet med leverantörer och kunder. Du behöver därför ha lätt att kommunicera i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Vidare kräver rollen att du har en analytisk förmåga.
Övrigt
TLV vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten, vi eftersträvar även en arbetsmiljö där varje medarbetare ges
möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv. Vi söker dig som uppskattar att arbeta i en organisation med hög förändringstakt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tillträde
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-specialist Anna Narving
0732-520 150
Avdelningschef Heléne Lindblad Jonsson
08-568 427 04
Saco Åsa Tormod
08-568 420 68
ST Inger Hemmingsson
08-568 420 80
Saco Jonathan Lind Martinsson
08-568 420 98
Avdelningschef Gun-Britt Lundin
070-605 21 76
ST Britt-Mari Lidholm
08-568 420 60
Jurist Marianne Aufrecht-Gustafsson
08-568 420 79
Avdelningschef Niklas Hedberg
08-568 420 58
HR-specialist Anna Narving
08-568 427 27