OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlare
KLK:2013:44
Kristianstads kommun
Kristianstad är handelscentrum i nordöstra Skåne. Den historiska staden ligger mitt i naturen men ändå bara drygt en timmas tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Kristianstad utvecklas och växer. Mycket är på gång inför 400-årsjubiléet 2014. Idag har kommunen 80 000 invånare. Men här finns fortfarande gott om utrymme för kreativa människor som vill växa med oss. Är du en av dem?
Vi söker nu en kvalificerad upphandlare till upphandlingsenheten som vill vara med i vår spännande utvecklingsprocess.
Upphandlingsenheten inom Kommunledningskontoret, Koncernstödsavdelningen, har en central och strategisk roll inom kommunens upphandlingsverksamhet. Upphandlingsenheten är en stödfunktion för kommunkoncernens verksamheter samt ansvarar även för e-handel och samordnad varudistribution.
Enheten består av upphandlingschef, fem upphandlare och en upphandlingscontroller.
Arbetsuppgifter
Du kommer att både självständigt och tillsammans med andra genomföra upphandlingar av både varor och tjänster. Som upphandlare arbetar du åt vissa förvaltningar men driver också kommunövergripande upphandlingsprojekt. Du ansvarar för att effektivisera upphandlingsprocesserna inom ramen för utvecklingsprojektet. I arbetet ingår utveckling av upphandlingsstrategier och upphandlingsprocesser samt planering och ledning av upphandlingar. Du kommer även att fungera som avtalsansvarig för utvalda avtal och vara leverantörsansvarig för utvalda leverantörer och det innebär att leverera bra service i upphandlingsfrågor till kommunens olika verksamheter.
Kvalifikationer/kompetensprofil
Du har en högskoleutbildning, KY-utbildning eller motsvarande inom ekonomi eller juridik alternativt med annan samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är meriterande om du är certifierad eller diplomerad upphandlare enligt SOI, CiSilf eller motsvarande. Det är även meriterande om Du har goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling.
Du har några års erfarenhet av upphandling i offentlig förvaltning och/eller företag. Det är ett plus om du har erfarenhet från att medverka i och driva projekt.
Som person är du en god analytiker och har lätt att kommunicera i tal och skrift då det i arbetet ingår mycket avtalsskrivning och avtalstolkning. Vidare är du engagerad, självgående och initiativrik, har en serviceinriktad attityd samt har god samarbetsförmåga.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100%, med tillträde enligt överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Peter Lindgren, Upphandlingschef, 044-13 51 88
Stefan Bengtsson, Avdelningschef, 044-13 54 36
För facklig information, ta kontakt med
Marianne Kennysson, Vision, 044-13 60 06
Samir Mahmood, SACO, 044-13 54 66
Sista ansökningsdatum
2013-12-19
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21