OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpsavdelningen Inköpsfrågorna får allt större betydelse och efterfrågan av inköpsavdelningens tjänster ökar. Därför förstärker vi nu vår upphandlargrupp. Vi söker en utåtriktad och affärsmässig upphandlare med god servicekänsla och sinne för den goda affären. Du har ett särskilt intresse för att arbete i en av Sveriges ledande inköpsverksamheter med fokus på att effektivisera och utveckla handelsprocessen. Luleå kommun upphandlar årligen varor och tjänster för ca 1 100 Mkr. Inköpsverksamheten samordnas inom kommunkoncernen och kommunens inköpsavdelning verkar som experter för såväl förvaltningar som kommunala bolag. Inköpsavdelningen arbetar aktivt med att effektivisera handelsprocessen genom att på bred front införa elektroniska system för en rationell hantering. Arbetsuppgifter - Du ska direkt under inköpschefen arbeta med upphandlingar av varor och tjänster med stöd av ett IT-baserat upphandlingsverktyg - Upprätta anbudsunderlag, sammanställa och pröva anbud enligt LOU och LUFS tillsammans med verksamhetsansvariga - Teckna, vårda och följa upp avtal under avtalstiden - Ge förvaltningar och bolag råd och stöd - Fungera som kontaktpunkt mellan anbudsgivare och leverantörer - Hålla utbildningar i upphandlings- och inköpsfrågor Kvalifikationer - Akademisk utbildning med goda kunskapar inom ekonomi och/eller juridik - Erfarenhet av upphandling i offentlig sektor bedöms som meriterande - Målinriktad och van att arbeta självständigt och projektorienterat - Strukturerad och utåtriktad med en god analytisk förmåga - Lätt för att kommunicera i tal och skrift Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald tillför verksamheten.