Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Upphandlare
Landstinget Dalarna, Huvudkontoret, Upphandlingsenheten, Falun

Arbetsuppgifter
Du kommer att genomföra upphandlingar för landstingets samtliga verksamheter.Arbetet omfattar hela anskaffningsprocessen; medverka i kartläggning och bedömning av behov, genomföra upphandlingar, följa upp genomförda upphandlingar, informera om upphandlingar och avtal samt arbeta för köptrohet mot upphandlade avtal.Alla upphandlingar genomförs i nära samarbete med uppdragsgivare och olika specialister.Din roll är att vara samordnare och projektledare och allt arbete baseras på att upphandlingarna genomförs på ett affärsmässigt sätt där fokus läggs på det som skapar för landstingets kärnverksamheter.Arbetet är mycket stimulerande och omväxlande med många kontakter inom såväl offentlig som privat sektor.

Vi har strukturerat våra arbetsuppgifter i olika ansvarsområden och denna befattning har i huvudsak samordningsansvar för områdena medicinteknisk utrustning, IT, utrustning för medicinsk service samt telefoni och datakommunikation.

Information om Landstinget Dalarna och arbetsplatsen
Landstinget Dalarnas verksamhet täcker hela länet, från Idre i norr till Krylbo i söder.Landstinget ansvarar för att alla som bor eller tillfälligt vistas i Dalarna skall få en god hälso- och sjukvård på lika villkor.Dessutom engagerar sig landstinget målmedvetet i det regionala arbetet, bland annat genom utbildning, kultur och kollektivtrafik.På olika sätt stöder och bidrar landstinget till länets utveckling.

Upphandlingsenheten är en del av ekonomienheten vid landstingets huvudkontor i Falun.Vi är idag sex personer som har som huvuduppgift att genom upphandling anskaffa varor och tjänster.Vi arbetar även strategiskt med att utveckla och effektivisera landstingets upphandlings- och inköpsarbete samt att informera och utbilda olika företrädare för landstingets verksamheter.

Landstinget Dalarna köper varor och tjänster för ca 2,9 miljarder kronor per år.

Kvalifikationer
Det är en förutsättning att Du har erfarenhet av och utbildning inom offentlig upphandling.Det är en merit om Du har vana av att arbeta i projektform, gärna som projektledare.Du skall ha en gedigen datorvana.

Personliga egenskaper som vi värdesätter är att Du
- är utåtriktad och positiv
- är noggrann och van att arbeta självständigt
- är analytisk och har god samarbetsförmåga
- är initiativrik och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift


Välkommen med Din ansökan

Meritsammanställning och eventuella löneanspråk skall bifogas ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson

Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist

Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Dalarna
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 september 2009
  • Ansök senast: 5 oktober 2009

Besöksadress

Personalenheten 79182 FALUN
None

Liknande jobb


Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024